X
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 دی 1399 - 02:10
کد خبر: 13272
هشدار ویژه ۱۰ وزیر دفاع سابق آمریکا به پنتاگون /تلاش دونالد برای جلوگیری از انتقال قدرت به بایدن
 

هشدار ویژه ۱۰ وزیر دفاع سابق آمریکا به پنتاگون /تلاش دونالد برای جلوگیری از انتقال قدرت به بایدن

۱۰ وزیر دفاع اسبق زنده آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست تاکید کردند ارتش این کشور نباید هیچ نقشی در تلاشهای دونالد ترامپ برای جلوگیری از انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایفا کند.
نظر سنجی: Article Rating

 به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، این گروه شامل مارک اسپر که در ماه نوامبر از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سمت وزیر دفاع اخراج شد و همچنین جیمز ماتیس، یک وزیر دفاع سابق دیگر دولت وی می‌شوند. آنها نوشتند، زمان آن رسیده که قبول کنیم این رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا در انتخابات سوم نوامبر شکست خورده و بایدن در ۲۰ ژانویه جانشین او خواهد شد.

آنها در این مطلب تصریح کردند: "انتخابات ما برگزار شده است. بازشماری‌ها و بازرسی‌ها اجرا شده‌اند. چالشهای متناسب از سوی دادگاه‌ها مورد رسیدگی قرار گرفتند. فرمانداران نتایج را تایید کرده‌اند. و کالج الکترال رای خود را داده است. زمان به سوال کشیدن نتایج گذشته است."

این گروه از مقامها شامل دیک چنی که در ریاست جمهوری جورج دبلیو. بوش به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت کرد و دونالد رامسفلد که نخست در دولت جرالد فورد و بعد مجددا در دولت جورج دبلیو. بوش به عنوان وزیر دفاع خدمت کرد، می‌شوند.

این گروه از کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت فعلی آمریکا خواستند از ایفای نقش در تلاشهای دونالد ترامپ برای باقی ماندن به عنوان رئیس جمهور خودداری کرده و به دولت دموکرات بعدی در انتقال قدرت کمک کند.

آنها نوشتند: "تلاشها برای دخیل کردن نیروهای مسلح آمریکا در حل مناقشات انتخاباتی، ما را وارد یک منطقه خطرناک، غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی می‌کند. مقامهای غیرنظامی و نظامی که چنین تدابیری را اجرا یا هدایت می‌کنند از جمله به صورت بالقوه با مواجه شدن با مجازات‌های کیفری، پاسخگو خواهند بود".

از جمله دیگر مقامهای اسبق هم از دولتهای جمهوریخواه و هم دموکرات که این نامه را امضا کردند اشتون کارتر، ویلیام کوهن، رابرت گیتس، چاک هاگل، لئون پانه‌تا و ویلیام پری بودند.

بایدن در اواسط دسامبر گفت، برخی مقامهای جمهوریخواه از ارائه اطلاعات لازم برای اطمینان حاصل کردن از یک انتقال قدرت هموار جلوگیری کرده‌اند. میلر، وزیر دفاع موقت وجود داشتن این مشکل را رد کرده است.

۱۰ مقام مذکور بر اهمیت یک انتقال قدرت هموار با توجه به درگیر بودن نیروهای آمریکایی در عملیاتهای فعال خارجی تاکید کردند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • هشدار ویژه ۱۰ وزیر دفاع سابق آمریکا به پنتاگون /تلاش دونالد برای جلوگیری از انتقال قدرت به بایدن
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت