X
تاریخ انتشار: شنبه 23 اسفند 1399 - 03:10
کد خبر: 13654
مدرسه و هنرستان راه آهن برای تربیت نیروی متخصص آینده راه آهن ایجاد می کنیم
 

مدرسه و هنرستان راه آهن برای تربیت نیروی متخصص آینده راه آهن ایجاد می کنیم

مدیرعامل راه آهن گفت: قصد داریم با ایجاد مدرسه و هنرستان راه آهن، نیروی متخصص برای آینده راه آهن تربیت کنیم.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی ضمن تبریک عید سعید مبعث گفت: امروز با حضور وزرای محترم راه و شهرسازی و آموزش و پرورش، تفاهم نامه همکاری آموزشی صنعت حمل و نقل ریلی (شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کار و تربیت نیروی متخصص برای صنعت ریلی به امضا رسید.

وی ادامه داد: در این راستا مدرسه راه آهن در مقاطع ابتدایی، متوسطه و هنرستان ایجاد می شود. قصد داریم نیروی متخصص برای راه آهن کشور تربیت کنیم و انشاالله از شهریورماه اولین دوره هنرستان راه آهن برگزار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای اولین بار هشت رشته تخصصی ریلی در نظام آموزشی کشور گنجانده می شود که مشاغل عملیاتی سیر و حرکت، لکوموتیوران، رئیس قطار و مهمانداری از جمله آنها است.

رسولی یادآور شد: این تفاهم نامه در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها راه آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی و تقویت آموزش‌های مهارتی توسط راه آهن و وزارت آموزش تنظیم و به امضا وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی رسید.

همکاری در تاسیس و توسعه مدرسه و هنرستان های فنی حرفه ای و کار و دانش و در رشته های حمل و نقل ریلی به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر متناسب با نیاز بخش های مختلف صنعت حمل و نقل ریلی ؛ تدوین و تصویب رشته های مورد نیاز با رویکرد مهارت محوری در گرایش های فنی، تخصصی حمل و نقل ریلی ؛ ترویج و توسعه فرهنگ حمل و نقل ریلی در راستای توسعه پایدار کشور و بهبود فضای کسب و کار ؛ تربیت مربیان و مدرسان مهارت محور به منظور تدریس دوره های تخصصی در حوزه‌های مختلف صنعت حمل و نقل ریلی؛ شناسایی و حمایت از دانش آموزان مخترع و مبتکر با تاکید بر حمایت از تولید داخل و استفاده از تجارب و ظرفیت‌های بین‌المللی طرفین از موضوعات مورد نظر این تفاهم نامه است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • مدرسه و هنرستان راه آهن برای تربیت نیروی متخصص آینده راه آهن ایجاد می کنیم
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت