X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 10:52
کد خبر: 14773
تاکید ایران و مالزی بر تسهیل روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور
 

تاکید ایران و مالزی بر تسهیل روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور

معاون وزیر امور خارجه مالزی که در تهران به سر می برد، با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه درخصوص توسعه روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای دیدار و رایزنی کرد.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی،  داتو قمرالدین جعفر، معاون وزیر امور خارجه مالزی که در یک سفر منطقه ای، به تهران سفر کرده است، امروز سه شنبه با سید رسول مهاجر، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه دیدار کرد. 

سید رسول مهاجر در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با مالزی از جمله درخواست از دولت این کشور برای تسهیل روابط اقتصادی و تجاری فیمابین تأکید نمود. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین با پرداختن به حضور موفق ایرانیان از جمله تجار و افراد تحصیلکرده و نخبه در این کشور، بر لزوم حل مشکلات آنها از جمله ارائه خدمات بانکی و مالی و همچنین حل مشکلات کنسولی و نهایی سازی سریعتر اسناد قضائی میان دو کشور و انتقال محکومین تأکید کرد.  

معاون وزیر امور خارجه مالزی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، هدف این سفر را توسعه روابط میان دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد، با از بین رفتن موانع از جمله کووید 19، شاهد توسعه روزافزون روابط میان دو کشور در بخش‌های مختلف بخصوص اقتصادی و تجاری و رفت و آمد مقامات عالیرتبه دو کشور در آینده نزدیک باشیم.  

داتو قمرالدین جعفر که در این سفر منطقه ای از ترکیه و قطر نیز بازدید نموده است، با مقامات وزارتخانه های صنعت ،معدن ،تجارت و بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی کشورمان نیز دیدار و درخصوص توسعه روابط در زمینه های تجاری و بهداشتی و سلامت بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • تاکید ایران و مالزی بر تسهیل روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت