X
تاریخ انتشار: شنبه 18 تیر 1401 - 10:42
کد خبر: 18239
ماسک قرارداد توئیتر را لغو کرد
 

ماسک قرارداد توئیتر را لغو کرد

ایلان ماسک به توئیتر اعلام کرده که خرید ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر را با استناد به اظهارات نادرست و گمراه‌کننده لغو کرده است.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ ایلان ماسک، موسس تسلا و اسپیس اکس، قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری قبلی خود برای خرید توییتر را لغو کرد و عصر جمعه در نامه ای این رسانه اجتماعی را به نقض اساسی مفاد چندگانه این توافق متهم کرد. در نامه‌ای که توسط وکلای وی به رئیس توییتر ارسال شده، آمده که بر اساس توافق ۲۵ آوریل، توییتر موظف بود داده‌های درخواستی ماسک را جهت ارزیابی مستقل از شیوع اکانت‌های جعلی یا هرزنامه در پلت فرم توییتر ارائه کند.

ماسک این اطلاعات را برای تأمین مالی و برنامه‌ریزی خرید و برنامه‌ریزی انتقال برای این شرکت ضروری خواند، اما به گفته وکلا، توییتر از ارائه آن خودداری کرد. طبق این نامه، این شرکت یا درخواست‌های او را نادیده گرفته و آنها را به دلایلی که به نظر غیرقابل توجیه به نظر می‌رسد رد کرده است، یا طبق ادعا، اطلاعات ناقص یا غیرقابل استفاده را به ماسک داده است. این میلیاردر سازنده سفینه‌های فضایی و خودروهای الکتریکی ابتدا در اوایل ماه آوریل، خرید سهام توییتر را علنی کرد، سپس پیشنهاد خرید کامل این پلتفرم را داد.

هیئت مدیره این شرکت پیشنهاد او را در ۲۵ آوریل پذیرفت. ماسک در بیانیه‌ای با اعلام این خرید گفت: آزادی بیان، بستر دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان دیجیتالی است که در آن موضوع‌های حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد. با این حال، در اواسط ماه می، این توافق متوقف شد در حالی که ماسک نسبت به تخمین رسمی توییتر مبنی بر اینکه تنها ۵ درصد از ۲۳۰ میلیون کاربر روزانه، همانطور که در پرونده‌های فدرال آمده است، حساب‌های اسپم هستند، شک داشت.

نامه وکلای ماسک مدعی است که تعداد واقعی این حساب ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر است که بر نتیجه اثرگذار است، در حالی که تقریباً ۹۰ درصد درآمد توییتر از تبلیغات است. ماسک پیشنهاد داده بود که توییتر را با قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم خریداری کند. سهام این شرکت در روز جمعه در حدود ۳۷ دلار معامله می‌شد که پس از اعلام لغو این معامله به زیر ۳۴ دلار سقوط کرد. ممکن است سرنوشت توییتر در دادگاه حل شود و انتظار می‌رود این شرکت از ماسک شکایت کند و ادعا کند که او با امضای توافق در ۲۵ آوریل از حقوق خود چشم پوشی کرده و او را مجبور کند که خرید را با قیمت توافق شده قبلی نهایی کند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ماسک قرارداد توئیتر را لغو کرد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت