X
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 مرداد 1401 - 03:09
کد خبر: 18322
خزانه‌داری آمریکا: ممکن است قیمت نفت باز هم افزایش یابد
 

خزانه‌داری آمریکا: ممکن است قیمت نفت باز هم افزایش یابد

وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داد که جنگ در اوکراین این خطر را ایجاد کرده که قیمت‌های نفت بیش از چیزی که در حال حاضر است افزایش یابد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا از بسته تحریم‌های اروپا علیه روسیه که قرار است در ماه دسامبر اجرایی شود و طی آن حجم بزرگی از واردات نفت روسیه متوقف شود، ابراز نگرانی کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین هشدار داد که جنگ در اوکراین این خطر را دارد که قیمت‌های نفت بیش از چیزی که در حال حاضر است، افزایش یابد.

«پیتر زیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان نیز روز شنبه گفته بود که اتحادیه اروپا باید درباره واقعیت‌های عرضه گاز از روسیه واقع‌بین باشد.

وی که این سخنان را پس از سفر به مسکو مطرح می‌کرد، گفت: «اثبات شده است که خرید گاز طبیعی یک موضوع ایدئولوژیکی نبوده، بلکه موضوعی فیزیکی بوده که نمی‌توان با صحبت کردن آن را حل کرد».

اتحادیه اروپا از کشورهای عضو درخواست کرده تا وابستگی خود به گاز روسیه را در پاسخ به حمله نظامی مسکو به اوکراین کاهش دهند. این در حالی است که کشورهای اروپایی سطح هشدار درباره استفاده از گاز طبیعی را بالا برده و از تمامی کشورهای عضو درخواست کرده‌اند که دست کم ۱۵ درصد مصرف گاز را کاهش دهند.

زیجارتو گفت: «من می‌خواهم صریح باشم. من از سیاستمداران پیشرو در اروپای غربی شنیدم که آنها منابع جایگزینی برای خرید گاز پیدا کرده‌ و به دنبال خلاص شدن از وابستگی به گاز روسیه هستند پس چرا اعلام هشدار کرده‌اند؟»

وی افزود که فصل سرما فرا خواهند رسید و سیاستمداران باید بگویند آیا گاز وجود دارد یا خیر و آنها درباره تامین انرژی، نباید خود را پشت واقعیت پنهان کنند.

این در حالی است که «آنالنا بائربورک» وزیر خارجه آلمان روز جمعه درباره بروز ناآرامی‌های اجتماعی در آلمان در صورت قطع شدن صادرات گاز روسیه به این کشور هشدار داده است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • خزانه‌داری آمریکا: ممکن است قیمت نفت باز هم افزایش یابد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت