X
تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 09:23
کد خبر: 20578
بهینه‌سازی مصرف سوخت سرلوحه کار همه حوزه‌ها قرار گیرد
 

بهینه‌سازی مصرف سوخت سرلوحه کار همه حوزه‌ها قرار گیرد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اعلام اینکه موضوع ناترازی انرژی الزاماً با تولید بیشتر حل نمی‌شود، گفت: روند فزاینده مصرف انرژی هم‌اکنون به‌عنوان یکی از چالش‌های بزرگ در کشور مطرح است و در این زمینه ضروری است مقوله بهینه‌سازی مصرف سوخت سرلوحه کار همه حوزه‌های مختلف قرار گیرد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از ایدرونیوز ، سیدمهدی نیازی در بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عنوان کرد: نمایشگاه صنعت نفت امسال با ابعاد وسیعی در حال برگزاری است و خوشبختانه با استقبال زیادی از سوی واحدهای تولیدی و صنعتگران روبه‌رو بوده است. آنچه در این عرصه حائز اهمیت است اینکه شرایط تولید داخلی به لحاظ فنی و زیرساختی به‌طور کامل آمادگی تأمین نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف را دارد.

نیازی افزود: برخی از چالش‌هایی که امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه از سوی تولیدکنندگان مطرح شد، اگرچه خارج از حیطه وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و همکاران بنده در وزارت صمت همه تلاش و اهتمام خود را برای برطرف کردن دغدغه این عزیزان به‌کار خواهند گرفت.

سیدمهدی نیازی به چالش ناترازی تولید و مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه محصولات تولیدی باید ملزم به رعایت استانداردها و چارچوب‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی باشند، بیان کرد: ابعاد مصرف انرژی چه در حوزه ساختمان محصولات صنعتی و لوازم خانگی و چه در بخش کشاورزی روند افزایشی دارد و ما با کمک مؤلفه بهینه‌سازی مصرف می‌توانیم انرژی ذخیره و برای سایر حوزه‌های مولد استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: عموماً صنایع ما در فصل زمستان با کمبود گاز و در تابستان با محدودیت انرژی برق مواجه هستند که با اتخاذ تدابیر هوشمندانه می‌توان از این محدودیت‌ها و بحران‌های احتمالی عبور کرد. به‌تازگی شورای عالی انرژی تصمیم‌ها و راهبردهای هوشمندانه‌ای در حوزه تولید محصولات کم مصرف به‌کار بسته است که این مسئله به‌زودی با برنامه‌های تبیین‌شده اجرایی خواهد شد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بازدید از غرفه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز دیدن کرد و در جریان عملکرد و برنامه های ایدرو در حوزه پروژه های نفت و گاز ایدرو قرار گرفت .

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه شرکت های تابعه از جمله شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران (IPMI)، شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، شرکت لوله گستر اسفراین و مجتمع صنعتی اسفراین، ایدرو اویل ، ایتکو ، ریخته گری و ماشین سازی تبریز در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی حضور دارد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بهینه‌سازی مصرف سوخت سرلوحه کار همه حوزه‌ها قرار گیرد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت