X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 خرداد 1402 - 06:27
کد خبر: 20621
سلطان عمان یکشنبه به ایران سفر می‌کند
 

سلطان عمان یکشنبه به ایران سفر می‌کند

منابع عمانی اعلام کردند که هیثم بن طارق روز یکشنبه آینده به ایران سفر می‌کند.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ تلویزیون دولتی عمان اعلام کرد که هیثم بن طارق، سلطان عمان روز یکشنبه برای یک سفر دو روزه به ایران سفر خواهد کرد.در بیانیه دیوان سلطنتی عمان آمده است که هیثم بن طارق یکشنبه هفته جاری برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران خواهد رفت.

در این بیانیه همچنین آمده است: در اوج روابط دوستی سلطان نشین عمان و جمهوری اسلامی ایران سلطان هیثم بن طارق از روز یکشنبه آینده در یک سفر رسمی دو روزه  در پاسخ به دعوت رئیس جمهور ایران، دکتر ابراهیم رئیسی به ایران خواهند رفت. 

بر اساس این بیانیه این سفر در چارچوب رایزنی و هماهنگی مستمر بین سران دو کشور برای گفتگو درباره تحولات مختلف در عرصه منطقه ای و بین المللی صورت می گیرد. در این سفر همچنین به ابزارهای ارتقای همکاری‌های عمان و ایران در زمینه‌های مختلف برای تامین منافع و آرمان‌های کنونی و آینده آنها اشاره خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این هیثم بن طارق برای اولین بار از زمان به قدرت رسیدن به مصر سفر کرده بود. این سفر درحالی است که عمان نقش فعالی میان نزدیک کردن دیدگاه‌‎ها در منطقه بازی کرده و نشان داده در توافق ایران و عربستان موثر واقع شده است.

سلطان عمان با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدارهای مختلفی داشت و هیات‌های همراه نیز در این جلسات شرکت داشتند اما بر اساس گزارش برخی از منابع العربی الجدید یکی از جلسات بطور غیرعلنی میان سلطان عمان و رئیس‌ جمهور مصر برگزار شد که احتمال می‌رود در این دیدار یکی از موضوعاتی که مورد بررسی قرار گرفته است، ایران و از سرگیری روابط قاهره با تهران باشد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • سلطان عمان یکشنبه به ایران سفر می‌کند
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت