دولت روحانی،مجلس یازدهم،روح الامینی،اقتصادبازرگانی
X
تاریخ انتشار: شنبه 17 خرداد 1399 - 01:44
کد خبر: 9950
روح‌الامینی می‌تواند راهگشای مشکلات بخش بهداشت و درمان باشد/ مجلس یازدهم در چالش با دولت روحانی قرار می‌گیرد
گفت‌و‌گوی‌تفصیلی:
 

روح‌الامینی می‌تواند راهگشای مشکلات بخش بهداشت و درمان باشد/ مجلس یازدهم در چالش با دولت روحانی قرار می‌گیرد

مسئول استان تهران حزب عدالت و توسعه گفت: هدف مجلس یازدهم، پاسخ‌گویی به نیاز مردم به ویژه موضوعات اقتصادی است و تخصص روح‌الامینی در بخش بهداشت و درمان می‌تواند راهگشای مشکلات این بخش باشد.
نظر سنجی: Article Rating

غلامرضا بهاءالدینی مسئول استان تهران حزب عدالت و توسعه در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی با اشاره به اینکه هدف مجلس یازدهم، پاسخ‌گویی به نیاز مردم به ویژه موضوعات اقتصادی است گفت: تخصص روح‌الامینی در بخش بهداشت و درمان می‌تواند راهگشای مشکلات این بخش باشد.

در ادامه، مشروح گفت‌وگوی مسئول استان تهران حزب عدالت و توسعه را خواهید خواند.

به‌نظر شما نحوه تعامل مجلس یازدهم با دولت آقای روحانی در مدت زمان باقی‌مانده از دوره ریاست جمهوری ایشان چگونه خواهد بود؟

مجلس یازدهم به علت شعارهایی که در زمان انتخابات داده، متحد‌شده که به نیازهای مردم پاسخ جدی بدهد و به نظر می‌رسد با توجه به رویه دولت، مردم در بخش اقتصادی نارضایتی‌های جدی دارند و در این زمینه مجلس گام‌های محکمی برمی‌دارد. با مشخص‌شدن کمیسیون‌ها و جایگاه نمایندگان در هر کمیسیون پیش‌بینی می‌کنم که در ماه‌های آینده مسائل اقتصادی در مجلس پیگیری خواهند شد و حتما با دولت به چالش برخواهد خورد زیرا مسائل اقتصادی وجه اختلاف بین مجلس جدید و مجلس قبل است.

با توجه به اینکه آقای قالیباف در اولین سخنرانی خود در مجلس، مذاکره و سازش با آمریکا را بی‌حاصل و پر ضرر دانستند، سهم مجلس یازدهم در عمل به "نرمش قهرمانانه" چیست؟

ما با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب، باید هوشمندانه‌تر به بررسی مسائل بپردازیم. رفتار آمریکا با ایران همیشه مغرضانه و کینه توزانه بوده است. در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ بعید است که نرمش قهرمانانه اتفاق بیفتد اما اگر نماینده دموکرات‌ها به کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده برسد می‌توان نرمش قهرمانانه را محتمل دانست. مقام معظم رهبری با بینشی که داشتند این پیام را به‌ ما دادند که شاید اگر ریاست جمهوری آمریکا تغییر کند، بشود آن نرمش قهرمانانه را انجام داد.

با توجه به راهیابی آقای روح‌الامینی از حزب شمابه مجلس شورای اسلامی، چه اولویت‌هایی برای گشایش فضای سیاسی کشور دنبال می‌کنید؟

در سال گذشته آقای روح‌الامینی فعالیت‌های بسیار خوبی در خانه احزاب انجام دادند و به دلیل اینکه مورد وثوق همه احزاب قرار داشتند، توانستند تعاملات خوبی انجام دهند. آقای روح‌الامینی چون در زمینه بهداشت و درمان متخصص هستند، اگر وارد این کمیسیون شوند قطعا می‌توانند برای بخش بهداشت و درمان کشور راهگشا باشند.

آیا اتحاد فعلی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 هم ادامه دار خواهد بود؟

به‌عقیده بنده چنین اتفاقی نخواهد افتاد چون طبق شنیده‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آینده حدود 18 گزینه تا امروز مطرح هستند، این تکثر شرکت‌کنندهها در ایام نزدیک به انتخابات تعدیل خواهد شد. همه این موضوعات بستگی به شرایط و جو زمان انتخابات دارد و اینکه استقبال مردم از چه کاندیدی خواهد بود. با توجه به اینکه در انتخابات مجلس یازدهم در بین جریانات اصولگرایی اختلافاتی بود، جبهه پایداری سهم جدی در لیست اصولگرایی می‌خواست که این اتفاق هم افتاد. 48 ساعت مانده به پایان تبلیغات انتخابات لیست اصول‌گراها بسته شد. اگر در مدت باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری بتوانند با هم تعامل خوبی داشته باشند قطعا می‌توانند روی کاندید مورد نظرشان هم به توافق برسند اما اگر مسیر مجلس دچار اختلافات بشود قطعا روی موضوع انتخابات 1400 هم تاثیر می‌گذارد. از اصولگرایان چهره‌های بزرگی مثل آقای قالیباف، رضایی و زاکانی مطرح هستند و باید دید تعامل بین آن‌ها چگونه خواهد بود. پیش‌بینی من این است که آقای قالیباف به عرصه انتخابات 1400 قطعا وارد نخواهد شد زیرا ریاست قوه مقننه، وظیفه‌ای خطیر و مسئولیت سنگینی است. اگر در این جایگاهی که هستند وظیفه‌شان را به خوبی انجام دهند، می‌توانند بسیار راهگشا باشند. تا انتخابات‌ ریاست جمهوری آینده فرصت زیادی باقی‌نمانده که ایشان بخواهند وارد عرصه تبلیغات بشوند. اگر آقای قالیباف به انتخابات ریاست‌جمهوری وارد نشود، شاید اصول‌گراها راحت‌تر بتوانند برای گزینه مناسب به اجماع برسند. 

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • روح‌الامینی می‌تواند راهگشای مشکلات بخش بهداشت و درمان باشد/ مجلس یازدهم در چالش با دولت روحانی قرار می‌گیرد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت