X
تاریخ انتشار: شنبه 07 بهمن 1402 - 01:56
کد خبر: 22570
تورم خوراکی‌ها در مسیر کاهش
 

تورم خوراکی‌ها در مسیر کاهش

تازه‌ترین آمار شاخص قیمت مصرف کننده نشان می‌دهد هر سه تورم ماهانه، سالانه و نقطه‌ای کالاهای خوراکی در دی ماه امسال نسبت به آذرماه کاهش پیدا کرده است.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ تازه‌ترین داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم ماهانه، سالانه و نقطه‌ای کالاهای خوراکی در دی ماه سال جاری نسبت به آذر ماه کاهش یافته است. همچنین تورم ماهانه کالاهای غیرخوراکی در دی ماه امسال نسبت به آذرماه با افزایش مواجه شده است. این در حالی است که تورم نقطه‌ای این کالاها کاهش یافته و تورم سالانه آن‌ها بدون تغییر مانده است.

ریزش تورم در کالاهای خوراکی

آخرین آمارهای تورم در دی ماه امسال نشان می‌دهد تورم ماهانه کالاهای خوراکی از ۴.۱ درصد در آذرماه امسال به ۲.۴ درصد در دی ماه رسیده است. به عبارتی یعنی قیمت کالاهای خوراکی در دی ماه امسال ۲.۴ درصد افزایش یافته است.

همچنین تورم نقطه به نقطه در این کالاها از ۴۱.۴ درصد در آذرماه امسال به ۳۹ درصد در دی ماه کاهش یافته است. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت قیمت کالاهای خوراکی در دی ماه سال جاری نسبت به دی ماه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش یافته است.

کاهش در تورم کالاهای خوراکی به این جا ختم نمی‌شود. به طوریکه تورم سالانه این کالاها نیز کاهش داشته است. تورم سالانه در کالاهای خوراکی از ۵۰.۳ درصد در آذرماه امسال به ۴۸ درصد در دی ماه امسال رسیده است. به بیان دیگر میانگین شاخص قیمت کالاهای خوراکی در ۱۲ ماه منتهی به دی ماه امسال نسبت به میانگین این شاخص در مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش را تجربه کرده است.

تورم سالانه کالاهای غیرخوراکی درجا زد

بررسی این آمارهای نشان می‌دهد تورم ماهانه در کالاهای غیرخوراکی در دی ماه امسال به ۲.۷ درصد رسیده است. این در حالی است که این تورم در آذرماه امسال ۲.۳ درصد بوده است.

همچنین طبق داده‌های مرکز آمار، قیمت کالاهای غیرخوراکی در دی ماه امسال نسبت به دی ماه سال گذشته ۳۸.۲ درصد افزایش یافته است. بر این اساس تورم نقطه‌ای در دی ماه امسال نسبت به آذرماه سال گذشته ۱.۳ واحد درصد کاهش را تجربه کرده است.

بر اساس این آمارها می‌توان گفت تورم سالانه کالاهای غیرخوراکی در دی ماه امسال نسبت به آذرماه تغییری نکرده است. به عبارتی تورم سالانه در این کالاها همچنان در سطح ۴۱.۴ درصد باقی‌مانده است.

انتهای‌پیام/

 

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • تورم خوراکی‌ها در مسیر کاهش
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت