X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 تیر 1399 - 05:15
کد خبر: 10224
رونق استارتاپ‌های سلامت در دوران کرونا/فیلترینگ تلگرام موفقیت‌آمیز نبود
گفت‌وگوی اختصاصی:
 

رونق استارتاپ‌های سلامت در دوران کرونا/فیلترینگ تلگرام موفقیت‌آمیز نبود

بنیان‌گذار پیام‌رسان آی‌گپ با اشاره به اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا شاهد رونق استارتاپ‌های حوزه سلامت بودیم گفت:به نظر من فیلترینگ تلگرام موفقیت‌آمیز نبود زیرا روش درستی را دولت پیش نگرفت.
نظر سنجی: Article Rating

محمد‌رسول کاظمی بنیانگذار آی‌گپ در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی با اشاره به نحوه بسترسازی و حمایت دولت دولت از ایده‌های استارتاپی گفت:  ورود دولت به استارتاپ‌ها باعث می‌شود  تمام آن اکوسیستم خراب شود، همانند پیام‌رسان‌ها و استارتاپ‌هایی که دولت در آن‌ها نفوذ کرده است. به نظرم اگر دولت استارتاپ‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند خیلی بهتر است.  

وی با اشاره به اینکه روش‌های مختلفی برای ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها وجود دارد افزود: یکی از این روش‌ها بر اساس سنجش  برنامه کسب‌و‌کار و نقشه راه استارتاپ مورد نظر است که. یک سری استارتاپ‌ها هستند که از روی  دارایی‌های مشهود و غیرمشهودی که دارند ارزش‌گذاری می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌هایی که استارتاپ‌های ایرانی دارند، کاربران ثبت نام شده (ریجستر شده) آن استارتاپ‌ها هستند. دارایی دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، محتوای موجود در استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین است. برای مثال: فیس‌بوک از محتواها و اطلاعاتی که از کاربرانشان دریافت کرده است می‌تواند مشاغل مختلفی ایجاد کند و آن محتواها در ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها خیلی ارزش دارند.

 بنیانگذار آی‌گپ  با اشاره به اینکه کرونا باعث شده که یک سری استارتاپها، خصوصا در حوزه سلامت رونق بگیرند افزود: در صورتی که خیلی قبل‌تر باید به اهمیت استارتاپ‌های سلامت پی می‌بردیم ولی متاسفانه در حوزه سلامت درگیر همان بحث دولتی بودن هستیم. در کل حوزه سلامت ایران و هر کشور دیگری به دولت آن کشور وابسته است و دولت نظارت ویژه‌ای در این بخش دارد. ولی در دوران کرونا ما دیدیم که بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که اینترنتی بودند، رشد بسیاری داشتند خصوصا اپلیکیشن‌های پزشکی و آن‌هایی که کار مردم از راه دور انجام می‌دهند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جامعه سنتی ایران، فعالیت‌های استارتاپ‌های خدماتی به کسب‌وکارهای کوچک و سنتی آسیب نمی‌رساند؟ گفت: نه اتفاقا کمک می‌کند به آن کسب‌وکارها، به علت این‌که همه کسب کارهای نوپا در اصل، همان کسب کارهای سنتی را به‌روز و خدماتشان را آنلاین کرده‌اند. به نظر من اگر کسب‌وکارهای سنتی به سمت به‌روزشدن حرکت کنند، نه تنها به آن‌ها آسیبی وارد نمی‌شود بلکه اهمیت پیدا می‌کنند، مشتری‌ بیشتری به دست می‌آورند و رشد می‌کنند ولی اگر همچنان مدل سنتی خود را نگه درند و به این سمت حرکت نکنند، حتما ضرر خواهند کرد.  

کاظمی درباره توسعه بازارهای اقتصاد دیجیتال در کشور افزود: این بازارها بستگی به نیاز مردم دارد.. در خاورمیانه از نظر استارتاپی، ایران یکی از پرخیزش‌ترین بستر استارتاپی را در کل خاورمیانه دارد، در صورتی که کشورهای خارجی اگر در منطقه کاری انجام دهند اول نگاه به نقشه راه ایران می‌کنند. ایران در استارتاپ‌های نوین از همه کشورهای خاورمیانه از همه جلوتر است. اگر استارتاپی بر اساس نیاز‌های مردم پیش نرود، شکست می‌خورد مثلا ما استارتاپ‌های زیادی در زمینه کیف پول  داشتیم ولی به علت سیاست‌های کلان دولتی که در اصل آن ساختار کیف پول اثر گذاشته، این استارتاپ‌ها هیچ‌کدام موفق نبودند و شکست خوردند. 

وی درباره موفقیت آمیز بودن یا نبودن فیلترینگ تلگرام گفت: به نظر من فیلترینگ تلگرام موفقیت‌آمیز نبود زیرا روش درستی برای آن نیازمندی که دولت داشت، اجرا نشد. دولت به دنبال این بود که از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند ولی متاسفانه آن اتفاقی که باید می‌افتاد رخ نداد. 

 کاظمی با اشاره به اینکه پیام‌رسان‌ها  به طور کل با حریم خصوصی مردم سر کار دارند افزود:. تعدادی از رسانه‌ها، مردم را از بابت  نقض شدن حریم خصوصی تحریک کردند و در این موضوع، هر مدلی که رفتار می‌کردند به خاطر آن فرهنگ‌سازی که به اشتباه صورت گرفته بود، ثمربخش نبود. تا زمانی که این فرهنگ درست نشود، هرگز موفقیتی رخ نمی‌دهد مگر اینکه مدل پیام‌رسان‌ها به سمت جهانی شدن و شکستن انحصار برود .

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • رونق استارتاپ‌های سلامت در دوران کرونا/فیلترینگ تلگرام موفقیت‌آمیز نبود
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت