X
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 آذر 1402 - 11:39
کد خبر: 22328
دبیرکل ناتو: هرگز نباید روسیه را دست‌کم بگیریم
 

دبیرکل ناتو: هرگز نباید روسیه را دست‌کم بگیریم

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به خبرنگاران گفت، شکست و ناکامی اوکراین در شکستن خطوط روسیه در سال گذشته نشان می‌دهد که «ناتو هرگز نباید روسیه را دست‌کم بگیرد.»
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ روز دوشنبه در صحبت با مطبوعات پیش از نشست وزرای خارجه ناتو، از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پرسیده شد که آیا این بلوک تحت رهبری ایالات متحده می‌تواند و مایل است اوکراین را برای یک ضد حمله دیگر علیه نیرو‌های روسیه در فصل بهار مسلح کند یا خیر؟

استولتنبرگ مدعی شد که اعضای ناتو در تعهد خود به کی‌یف «تزلزل‌ناپذیر» هستند و به مقادیر «بی‌سابقه» تسلیحات و تجهیزات ارسال شده توسط این کشور‌ها به اوکراین و تحویل سلاح‌های آتی از جمله سیستم‌های دفاع هوایی و جت‌های جنگنده و همچنین تعهدات اخیر آلمان و هلند مبنی بر اختصاص مجموعا ۱۰ میلیارد یورو (نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار) کمک نظامی به کی‌یف در سال آینده اشاره کرد.

با این حال، رئیس ناتو اعتراف کرد که «حتی با وجود این حمایت نظامی قابل توجه و چشمگیر از سوی متحدان ناتو، [اوکراینی‌ها]در طول سال گذشته نتوانسته‌اند خط مقدم را جابجا کنند.»

او ادامه داد: «و این فقط نشان‌دهنده این واقعیت است که ما هرگز نباید روسیه را دست‌کم بگیریم. صنعت دفاعی آن‌ها در شرایط جنگی قرار دارد؛ آن‌ها می‌توانند نیرو‌های خود را با مهمات و قابلیت‌های جدید تامین کنند و همین دستیابی به دستاورد‌های میدانی که ما امید آن را داریم، دشوار می‌کند.»

همانطور که ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین در اوایل این ماه گفته بود، دبیرکل ناتو هم در کنفرانس مطبوعاتی خودش این تصور را رد کرد که جنگ روسیه - اوکراین در حال حاضر در «بن‌بست» باشد. با این حال، استولتنبرگ گفت که وضعیت در خط مقدم «بسیار دشوار» با «نبرد سنگین» و «تعداد تلفات بالا» است.

براساس تازه‌ترین آمار وزارت دفاع روسیه، ضدحمله اوکراین نتوانسته شبکه پیچیده استحکامات دفاعی روسیه را در هم بشکند و منجر به کشته شدن حداقل ۱۰۳ هزار سرباز اوکراینی بین اوایل ژوئن تا اواسط نوامبر شده است. براساس گزارش ماه گذشته روزنامه فرانسوی لوموند، اوکراین در ازای تحمل این خسارت، تنها ۴۰۰ کیلومتر مربع از بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتری که به کنترل روسیه درآمده، پس گرفته است.

علی‌رغم اصرار استولتنبرگ مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه «در این جنگ پیروز نمی‌شود»، مقامات غربی به طور فزاینده‌ای متقاعد شده‌اند که اوکراین نمی‌تواند به پس گرفتن تمام اراضی خود امیدوار باشد و به ناچار باید به دنبال توافق صلح با روسیه باشد. با این وجود، رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید دارد که با کرملین مذاکره نخواهد کرد، حتی در شرایطی که برخی از نزدیکانش اعتقاد او به پیروزی نظامی را «توهم» می‌دانند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • دبیرکل ناتو: هرگز نباید روسیه را دست‌کم بگیریم
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت