X
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 بهمن 1399 - 11:56
کد خبر: 13471
منطقه 4 پایتخت پرچمدار مشارکت مردمی برای مقابله با کرونا/  اولویت توسعه کیفی در برنامه‌ریزی شهری بزرگترین و پرجمعیت‌ترین منطقه تهران
گفت‌وگوی اختصاصی:
 

منطقه 4 پایتخت پرچمدار مشارکت مردمی برای مقابله با کرونا/ اولویت توسعه کیفی در برنامه‌ریزی شهری بزرگترین و پرجمعیت‌ترین منطقه تهران

شهردار منطقه 4 تهران گفت: منطقه 4 پایتخت در دوران مقابله با ویروس کرونا پرچمدار مشارکت مردم بود و توسعه کیفی در برنامه‌ریزی شهری این منطقه پایتخت در اولویت قرار دارد.
نظر سنجی: Article Rating

محمد محمد‌دوست در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی با اشاره به این موضوع مهم که منطقه 4 تهران در موضوع مقابله با ویروس کرونا پرچمدار مشارکت مردمی بوده است،گفت: توسعه کیفی در برنامه‌ریزی شهری این منطقه پایتخت در اولویت قرار دارد.

شهردارمنطقه 4 تهران گفت: این منطقه پایتخت  در مقابله با شیوع ویروس کرونا ثابت قدم بوده است به طوری که در تعطیلی بوستانها به منظور جلوگیری از ازدحام افراد منطقه پیشرو پایتخت بوده است.

وی گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران و با اطلاع رسانی به موقع توام با مشارکت مردم توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

محمددوست تصریح کرد: فرهنگ در خانه بمانیم  را هم از طریق رسانه های مختلف به مردم منتقل و در قدم بعدی کمک‌های مومنانه را  به مردم ارسال کردیم به طوری که در تامین ارزاق مردم بسیار خوب عمل کردیم.

وی افزود:  یکی از خیرین این منطقه به سازمان بهشت زهرا و کسانی که به لحاظ تامین معیشت در خطر بودند کمک کرد. حتی کارگران بهشت زهرا و کسانی که در بسترسازی آرامگاه‌ها نقش داشتند از این بسته‌ها تامین شدند.

محمددوست افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا ارتباط موثر و خوبی با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داشتیم و موضوع مدیریت بهداشتی و درمانی را با این دانشگاه مطرح کردیم. همین طور با بسیج همایش خوبی برگزار شد و مورد تقدیر هم قرار گرفتیم.

شهردار منطقه 4 تهران افزود: در جلسه با آقای دکتر زالی فرمانده مقابله با ستاد کرونا استان تهران مورد تقدیر قرار گرفتیم و از عملکرد شهرداری منطقه 4 تهران تقدیر شد.

وی افزود: هماهنگی بین بسیج و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایش مبتلایان به ویروس کرونا از دیگر امور شهرداری منطقه 4 تهران بود.

محمد‌دوست تصریح‌کرد: منطقه 4 پایتخت، رتبه اول را در بین مناطق 22گانه تهران برخلاف وسعت بزرگی آن در مقابله با شیوع ویروس کرونا کسب کرد. بیشترین تراکم شهری پایتخت در ناحیه 5 منطقه 4 شهرداری تهران است. ناحیه5 منطقه 4  از تراکم جمعیتی در تهران پارس غربی برخوردار است و با در نظر گرفتن این همه مسائل در انجام اقدامات لازم را برای پیشگیری از شیوع ویروس در بین مناطق 22 گانه در رتبه اول قرار گرفتیم.

 وی با اشاره به اینکه  تندیس سازی بر عهده سازمان زیباسازی شهرداری است،گفت: شهرداری منطقه 4 تهران زمینه‌های ایجاد تندیس را فراهم می‌کند و در مکان‌یابی با سازمان زیباسازی همکاری می کنیم. در هفته‌های گذشته موضوع کاشی شکسته تندیس حاج قاسم سلیمانی و امور جانبی آن را  انجام دادیم.

شهردار منطقه 4 شهرداری تهران تصریح‌کرد: در منطقه 4 شهرداری پایتخت به جای توسعه کمی، توسعه کیفی را در برنامه داریم و با واکاوی جنگل‌کاری‌ها و برنامه‌ریزی شهری به‌ویژه در حاشیه معابر به جای اینکه عرصه ها را توسعه دهیم کیفیت را بالا می‌بریم.

وی افزود: در حاشیه معابر واکاوی را به شکل منسجم به‌ویژه در اتوبان رسالت حدفاصله سیدخندان تا میدان رسالت و درختان و درختچه‌ها به طور کامل واکاوی شده است.

محمددوست با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست،افزود: در موضوع هوشمندسازی آبیاری و ایجاد شبکه آبیاری مکانیزه اعتبار مالی خوبی را برای سال 1400 داریم  که هزینه این اعتبار  مصرف آب را به حداقل می رساند و تا حدودی هزینه‌های شهرداری را هم به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

 وی گفت: با میزان آبی که شهرداری در اختیار دارد می توانیم فضای سبز بیشتری را آبرسانی و در رقم های سنگینی که سالیانه برای هزینه آب می‌پردازیم صرفه‌جویی کنیم که با وقوع این اتفاق هزینه ها به حداقل می رسد و امکان صرف هزینه برای انجام امور توسعه‌ای را خواهیم داشت.

شهردار منطقه 4 تهران تصریح کرد: ما توانستیم مشارکت مردمی را در مقابله شیوع ویروس کرونا داشته باشیم و برخلاف اینکه بیشترین مبتلایان به کرونا در تهران را منطقه 4 وجود داشت اما بیشترین موفقیت را در این منطقه داشتیم.

محمد‌دوست با اشاره به پروژه‌های شاخص منطقه 4 شهرداری تهران اضافه کرد: پروژه باغ پرندگان که امور اساسی آن باقی مانده بود را موفق شدیم زیرساخت‌های آن نظیر تصفیه‌خانه ، ایستگاه پمپاژ، موتورخانه، دفع فاضلاب و احداث سرویس بهداشتی توام با ایجاد کلینیک پرندگان و ساختمان قرنطینه را ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: با سازمان منابع طبیعی استان تهران هماهنگی خوبی داشتیم و توانستیم به طور قانونی پروژه‌های باغ پرنداگان را اجرایی کنیم.

شهردا منطقه 4 تهران گفت: ساختمان اسکان کارگری شهیدکر که نواحی 2 و 3 منطقه 4 شهرداری را پوشش می دهد در سال جاری به بهره‌برداری رسید و ایستگاه‌های بازیافت را در منطقه 4 گسترش دادیم تا بازیافت جای خودش را پیدا کند

 وی افزود: در اتوبان شهید باقری عملیات اجرای اولین پل که در خیابان فرجام قرار دارد آغاز شده است. تشریفات طولانی انتخاب پیمانکار و انعقاد قرارداد انجام شده است. از طرف دیگر رفع معارض برق رو زمینی و زیرزمینی اتفاق افتاد. به دلیل مسائل آلودگی هوا نتوانستیم فنداسیون کف را بریزیم و به محض اینکه آلودگی هوا برطرف شود و کارخانه‌های شن و ماسه شروع به فعالیت کنند، بتون‌ریزی و آرماتوربندی شروع خواهد شد.

محمد‌دوست با بیان اینکه منطقه 4 پایتخت به لحاظ اجتماعی تفاوت بسیار معناداری با سایر مناطق شهرداری تهران دارد،گفت: از خاک سفید تا برج سفید اقشار مختلفی در منطقه 4 تهران زندگی می کنند و مجبوریم برای حل هر معضلی راهکار خاصی پیش بگیریم.

وی افزود: منطقه 4 شهرداری تهران عقب‌افتادگی زیرساختی و انباشته دارد که به دلیل عدم تناسب بودجه و اعتبارات  عمرانی با نیازهای منطقه در مقایسه با سایر مناطق شهرداری تهران است.

شهردار منطقه 4 تهران افزود: این شهرداری 10 درصد از مساحت کل و جمعیت تهران بزرگ را دارد ولی اعتبار این منطقه تا به حال از 6 درصد بودجه کل شهرداری بیشتر نشده است که این موضوع بدان معنی است که منطقه 4 شهرداری تهران در مقایسه با سایر مناطق تهران دچار عقب افتادگی انباشته است. در شرایط کنونی وضعیت آسفالت معابر این منطقه بسیار نامناسب است

محمد‌دوست افزود: مهمترن عملکرد بنده در منطقه 4 رضایت‌مندی شهروندان این منطقه از شهرداری است. برخلاف کمبود امکانات و محدودیت ضوابط و وجود اختلافات زیاد در وضعیت معیشت مردم ساکن در منطقه 4 شاهد ایجاد یک آرامش نسبی رضایت‌مند در بین مردم این منطقه هستیم و تعامل سازنده‌ای با تمام سازمان‌هایی همچون ارتش، سپاه و آموزش و پرورش داریم.

انتهای‌پیام/

 

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • منطقه 4 پایتخت پرچمدار مشارکت مردمی برای مقابله با کرونا/  اولویت توسعه کیفی در برنامه‌ریزی شهری بزرگترین و پرجمعیت‌ترین منطقه تهران
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت