واردکننده،روغن،انحصار،اقتصادبازرگانی
X
تاریخ انتشار: دوشنبه 12 خرداد 1399 - 01:49
کد خبر: 9921
4 یا 5 نفر واردکننده روغن به کشور/اجازه افزایش ضریب اتکایی روغن را در 40 سال گذشته نداده‌اند
 

4 یا 5 نفر واردکننده روغن به کشور/اجازه افزایش ضریب اتکایی روغن را در 40 سال گذشته نداده‌اند

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: انحصار واردات روغن در دستان ۵ نفر در کشور است که در ۴۰ سال گذشته اجازه افزایش ضریب اتکایی روغن را در کشور نداده‌اند.
نظر سنجی: Article Rating

 به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی معتقد است که انحصار واردات دانه‌های روغنی در کشور در دستان ۴ یا ۵ نفر است که در طی ۴۰ سال گذشته اجازه افزایش ضریب خود اتکایی روغن را در کشور نداده‌اند.

علیرضا مهاجر گفت:ایران بیش از ۹۰ درصد برای تامین روغن مورد نیاز داخلی وابسته به واردات است به طوری که سرپرست سابق وزارت جهاد کشاورزی در دوران مسئولیتش، «وابستگی بیش از ۹۰ درصدی به واردات روغن را یک ننگ بزرگ برای وزارت جهاد کشاورزی» خواند.

مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: واردات دانه های روغنی در کشور در دستان ۴ تا ۵ نفر است.

مهاجر افزود: طی ۱۰ سال گذشته اقدام خاصی در زمین تامین دانه روغنی داخل انجام نشده است، گفت: طی ۴۰ سال گذشته واردات روغن خام که برای واردکنندگان سود سرشاری داشته کمر تولید داخل را شکسته است، «شما واردات را کنترل کنید بقیه اش با من.»

وی اضافه‌کرد: دارندگان کارخانه‌های روغن‌کشی خودشان وارد کننده هم هستند بنابراین کنترل همه کار از واردات تا بازار را دست خودشان گرفته‌اند و کشاورزان که همان تولید‌کنندگان اصلی هستند در این بازی شکست می‌خورند.

مهاجر حتی گفت من یکبار برای همیشه باید ا ین مطلب را خدمت مردم و مسئولان برسانم و همه بدانند که اگر این مشکلاتی که وارد‌کنندگان برای کشور درست کرده‌اند اصلاح نشود، مسئله تامین روغن داخلی بسیار سخت خواهد بود.

وی همچنین به خروج سالانه ۴ میلیارد تومان ارز برای واردات روغن اشاره کرد که ۸۶ درصد کشور وابسته به واردات است و سالانه حدود ۱.۲ تا ۱.۵ میلیون تن نیاز کشور است.

انتهای‌پیام/

 

 

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • 4 یا 5 نفر واردکننده روغن به کشور/اجازه افزایش ضریب اتکایی روغن را در 40 سال گذشته نداده‌اند
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت