X
تاریخ انتشار: شنبه 18 دی 1400 - 07:17
کد خبر: 17279
 تاسیس7 ایستگاه مترو تهران نیازمند3 هزار میلیارد تومان اعتبار است
 

تاسیس7 ایستگاه مترو تهران نیازمند3 هزار میلیارد تومان اعتبار است

شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: تقاضای دست‌اندرکاران اجرایی ایستگاههای خط ۶ مترو از اعضای شورای اسلامی پایتخت مبنی بر حمایت از روند تامین سه هزار میلیارد تومان برای سال آینده بود تا به موجب این امر، هفت ایستگاه و ۱۴ کیلومتر مسیر خط مذکور در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ شرکت راه آهن شهری تهران و حومه روز شنبه در این باره اعلام کرد: در صورت تحقق این مهم، امکان بهره برداری پیوسته از ۳۲ کیلومتر مسیر خط ۶ از دولت آباد تا محدوده کن و سولقان در سال ۱۴۰۱ میسر خواهد شد؛ ضمن اینکه ایستگاه های تقاطعی خطوط یک و سه با خط ۶ نیز افتتاح شده و بهره‌وری شبکه خطوط مترو به نوبه خود ارتقا می یابد.

براساس این گزارش، یکی از اولویت های شرکت مترو در دوره کنونی مدیریت شهری، تکمیل ایستگاه های باقی مانده خطوط ۶ و ۷ است و به این منظور اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، پیگیر موضوع مذکور هستند.

در این راستا سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون مربوطه و علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل، ضمن حضور در نشست بررسی پیش نیازهای افتتاح به موقع ایستگاه‌های خط ۶ که در کارگاه خیابان بهار شیراز برگزار شد، در ادامه به ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر(عج)، کارگر و پارک لاله سرکشی کرده و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی این ایستگاه ها قرار گرفتند.

خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۸ کیلومتر  با ۳۱ ایستگاه است که ۱۲ ایستگاه این خط شامل دولت‌آباد، شهدا، امام حسین (ع)، بعثت، کیانشهر، امیرکبیر، یادگار امام (ره)، شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه تربیت مدرس، مرزداران و شهرک آزمایش افتتاح شده است.

این خط از حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و محلهٔ نفرآباد آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور با خط هفت، در ایستگاه مترو میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط ۲، در ایستگاه مترو شهدای هفت تیر با خط یک در ایستگاه مترو میدان ولی‌عصر (عج) با خط سه و دوباره در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط هفت تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.

همچنین خط هفت مترو تهران بطول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  •  تاسیس7 ایستگاه مترو تهران نیازمند3 هزار میلیارد تومان اعتبار است
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت