X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 04:42
کد خبر: 20514
بورس امروز چگونه گذشت؟/ نگرانی کامودیتی‌ها شاخص کل را منفی کرد
 

بورس امروز چگونه گذشت؟/ نگرانی کامودیتی‌ها شاخص کل را منفی کرد

معاملات پایان هفته بازار سهام با واگرایی شاخص‌ها و رسیدن ارزش معاملات خرد سهام به قله ۲۸ ماهه پایان یافت.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ بورس تهران معاملات امروز و البته هفته را با دادوستدهای پرمقدار و رسیدن ارزش معاملات خرد سهام به کانال ۲۳ همتی به پایان رساند. امروز شاخص کل بورس با وجود شروع سبز، در نهایت با افزایش عرضه‌ها به محدوده قرمز تابلو هدایت شد تا با کاهش ۰.۱۴ درصدی هفته را به پایان برساند. شاخص هم‌وزن اما برای چهاردهمین روز پی در پی به صعود ادامه داد و امروز نیز ۱.۲۴ درصد دیگر ارتفاع گرفت. نگرانی بازارهای جهانی از جلسه امشب فدرال رزرو برای تغییر نرخ بهره اصلی‌ترین دلیل افزایش عرضه‌ها در سهام کامودیتی‌محور طی معاملات روز چهارشنبه بود.

نفت ۷۰ دلاری و فلزات منفی

این روزها بیشترین تمرکز بازارها روی نتیجه احتمالی نشست فدرال رزرو در اواخر روز استبرای تعیین نرخ بهره است. جایی که انتظار می‌رود بانک مرکزی نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد و به ۵.۲۵ درصد برساند. هر چند هنوز بازارها خوشبین هستند که نشانه‌هایی از بدتر شدن فعالیت‌های اقتصادی منجر به اعلام توقف چرخه افزایش نرخ توسط بانک شود اما معامله‌گران در حال ارزیابی بازار بوده و نگرانی از بدتر شدن شرایط اقتصادی سبب شده تا قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح در پنج هفته گذشته برسد. معاملات آتی نفت برنت در حال حاضر ۷۳.۶۶ دلار در هر بشکه است و قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۲.۳ درصد کاهش به ۷۰ دلار در هر بشکه رسیده تا هر دو قرارداد در پایین‌ترین سطح خود از اواخر مارس قرار داشته باشند.

فلزات نیز هر چند ملایم‌تر اما روندی کاهشی طی می‌کنند. همین شرایط سبب شده تا امروز، فشار بر سهام کامودیتی‌محور بورس تهران افزایش پیدا کند و با وجود رشد ۱.۲۴ درصدی شاخص ‌هموزن، شاخص کل ۰.۱۴ درصد کاهش ارتفاع دهد.

بانک و خودرو جبران کردند

افت قیمت سهام گروه‌های بزرگ کالایی امروز از سوی سهام دو گروه دو گروه بانک و خودرو جبران شد. دو گروهی که با بیشترین ارزش دادوستدها و ورود پول نیز همراه شدند تا نمایی سبز بر تابلوی معاملات سهام حاکم شود. امروز در زیرمجموعه‌های گروه خودرو و ساخت قطعات ارزش معاملات ۳۶۰۰ میلیارد تومانی را شاهد بودیم و در سهام بانکی نیز سهام به ارزش ۲۰۹۵ میلیارد تومان دست به دست شد. خالص خرید حقیقی‌ها نیز در مجموع این دو صنعت ۱۲۶۰ میلیارد تومان برآورد می‌شد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بورس امروز چگونه گذشت؟/ نگرانی کامودیتی‌ها شاخص کل را منفی کرد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت