X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 مهر 1401 - 01:50
کد خبر: 18670
آمار عجیب اسپیدتست از رشد سرعت اینترنت ایران
 

آمار عجیب اسپیدتست از رشد سرعت اینترنت ایران

طی یک ماه اخیر شاهد موج گسترده محدودیت‌ها و اختلالات اینترنتی بودیم به طوری که در برخی روزها دسترسی کاربران به اینترنت کاملا قطع بود اما به نظر می‌رسد معیار سنجش این سایت نه دسترسی به سرورهای خارجی بلکه دسترسی به سرورها و سایت‌های داخلی است.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ در حالی که طی یک ماه اخیر شاهد افت قابل توجه پهنای باند و محدودیت دسترسی به اینترنت به خصوص در ساعاتی روی موبایل بوده‌ایم، سایت اسپید تست از رشد سرعت اینترنت ایران خبر داده است.

سایت اسپیدتست که آمارهای آن چندین بار از سوی مقامات وزارت ارتباطات به عنوان منبع سجش سرعت اینترنت ایران اعلام شده در تازه‌ترین گزارش خود تاکید کرده  میانه سرعت اینترنت همراه ایران را در ماه گذشته ۱۵ رتبه، میانگین سرعت همراه ۹ رتبه و اینترنت ثابت ۳ رتبه افزایش پیدا کرده است. 

طی یک ماه اخیر شاهد موج گسترده محدودیت‌ها و اختلالات اینترنتی بودیم به طوری که در برخی روزها دسترسی کاربران به اینترنت کاملا قطع بود اما به نظر می‌رسد معیار سنجش این سایت نه دسترسی به سرورهای خارجی بلکه دسترسی به سرورها و سایت‌های داخلی است. 

بر این اساس کارشناسان معتقدند با توجه به خروج بسیای از کاربران از دایره مصرف طی روزهای اخیر به طور طبیعی دسترسی به سایت‌های داخلی با سرعت بیشتری صورت گرفته است. بر این اساس سنجش اسپیدتست صرفا دسترسی کاربر به یک سایت داخلی را مورد بررسی قرار میدهد که با توجه به کاهش مصرف همه کاربران دسترسی سریع‌تری به سرورها و سایت‌های داخلی را ثبت کرده است. 

به اعتقاد این سایت، تحلیل داده‌ها بر اساس شاخص «میانگین» معیار بهتری برای سنجش تجربه روزمره است و شاخص «میانه» معیاری است که تجربه کاربر معمولی را نشان می‌دهد.تازه‌ترین آماری که «اسپیدتست» ارائه کرده، نشان می‌دهد سرعت اینترنت ثابت و سیار ایران در ماه «سپتامبر» به طرز چشمگیری افزایش داشته و می‌توان گفت برای اولین مرتبه است که در چند سال اخیر که داده‌های این سایت به روز می‌شود، ایران توانسته جایگاه ۵۴ را در لیست کشورهای جهان از آن خود کند.

 این وب‌سایت، برای سنجش رتبه و کیفیت اینترنت در کشورهای جهان، از ۲ شاخص میانه Median و میانگین Mean  استفاده می‌کند.

شاخص «میانگین» همان حد متوسطی است که از یک گروه درنظر می‌گیرند، اما «میانه» نقطه وسط داده‌های آماری است. در این گزارش از هر ۲ شاخص «میانه» و «میانگین» برای بررسی وضعیت اینترنت کشورهای جهان استفاده شده است.

رتبه ایران در ماه گذشته، بر اساس شاخص میانگین برای اینترنت ثابت ۱۴۵ و در بخش اینترنت سیار ۷۴ ثبت شده بود.

آمار عجیب اسپیدتست از رشد سرعت اینترنت ایران

میانه سرعت اینترنت سیار ۱۵ پله ارتقا یافت

بر اساس شاخص «میانه»، سرعت اینترنت سیار با ۱۵ پله ارتقا به جایگاه ۵۴ و سرعت اینترنت ثابت بدون تغییر در جایگاه ۱۴۷ باقی مانده است.

«میانه» سرعت دانلود اینترنت سیار اکنون ۳۵.۳۶ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۰.۷۰ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر (latency) ۳۰ میلی‌ثانیه است.

نوسانات تاخیر jitter نیز از دیگر شاخص‌هایی است که در این آمار قابل مشاهده است. بر این اساس میزان نوسانات تاخیر ۱۰ میلی ثانیه است. 

همچنین «میانه» سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۰.۴۴ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱.۴۹و میزان تأخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است.

آمار عجیب اسپیدتست از رشد سرعت اینترنت ایران

میانگین سرعت اینترنت ایران در جایگاه ۱۴۲ 

«میانگین» سرعت اینترنت ثابت و سیار ایران نیز در ماهی که گذشت با افزایش روبه‌رو شد و جایگاه آن در میان کشورهای جهان ارتقا یافت. اکنون میانگین سرعت اینترنت ایران با ۹ رتبه ارتقا در اینترنت سیار به ۶۷ و در اینترنت ثابت با ۳ رتبه ارتقا به جایگاه ۱۴۲ رسیده است.

میانگین سرعت دانلود اینترنت سیار بر اساس این شاخص، ۴۹.۳۳ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۳.۸۵ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۳۴ میلی‌ثانیه است. در اینترنت ثابت، سرعت دانلود ۲۳.۴۷ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۳.۶۸ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۴۰ میلی‌ثانیه است.

بر اساس گزارش این سایت، اکنون میانه سرعت جهانی دانلود اینترنت سیار ۳۳.۱۷ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۹.۳ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۲۸ میلی‌ثانیه و در اینترنت ثابت، سرعت دانلود ۷۱.۳۹ مگابیت بر ثانیه، آپلود ۳۰.۶۴ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

میانگین سرعت اینترنت در کشورهای جهان نیز به این شکل است. میانگین سرعت جهانی دانلود اینترنت سیار ۸۴.۶۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۵.۰۲ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۳۵ میلی‌ثانیه و در اینترنت ثابت، سرعت دانلود ۱۴۳.۴۳مگابیت بر ثانیه، آپلود ۸۱.۲۲ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۱۸ میلی‌ثانیه است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • آمار عجیب اسپیدتست از رشد سرعت اینترنت ایران
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت