X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 آبان 1401 - 02:39
کد خبر: 18767
 آنچه تورم ۷۰ درصدی با سفره مردم کرد / حقوق‌ها کفاف می‌دهند؟
 

آنچه تورم ۷۰ درصدی با سفره مردم کرد / حقوق‌ها کفاف می‌دهند؟

با وجود ادامه روند افزایشی قیمت ها در کشور و تورم اقلام ضروری، سفره مردم روز به روز کوچم تر می شود و این مساله می تواند پیامدهایی جدی برای کشور داشته باشد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ تورم در چند سال گذشته مهم ترین چالش مردم برای زندگی بوده و به نظر می رسد با ناکارآمدی های اقتصادی موجود، این جریان تورمی ادامه نیز داشته باشد؛ جریانی که این روزها موجب اعتراض جدی مردم شده است.

در این بین یکی از مهم ترین مسائل موجود، افزایش لحظه ای قیمت مواد غذایی است که سفره مردم را هر روز تحت تاثیر قرار می دهد و با وجود چالش های بیشمار اقتصادی، فشار را بر اقشار کم برخوردار بیشتر می کند.

در این راستا، احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس، می گوید: «تورم 70 درصدی اقلام خوراکی و غذایی امروز سفره مردم را کوچک تر و کمتر کرده است در نتیجه مصرف میوه، لبنیات، پروتئین کاهش یافته است؛ راهکار دولت برای جبران قدرت خرید مردم چیست؟»

جالب این است که نحوه محاسبه تورم اقلام خوراکی به صورت عمده و میانگین است و نمی توان رقم دقیقی از افزایش هزینه های تحمیل شده از این باب را به مردم محاسبه کرد. با این وجود نگاه به کاهش مصرف اقلام خوراکی مهم نشان می دهد که تامین این کالاها برای مردم بیشتر از هر زمانی دشوار شده است.

موضوع مهم دیگر نیز آن است که سیاست های کنترل تورم نیز در کشور نتوانسته اند مانع کاهش ارزش پولی شوند و سیاست های دستوری اجرا شده مانند تعیین قیمت مرغ و نان و... نیز فقط فنر تورمی را بیش از پیش جمع می کنند که ممکن است در نهایت منجر به افزایش افسارگسیخته قیمت ها شود.

انتهای‌پیام/

 

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  •  آنچه تورم ۷۰ درصدی با سفره مردم کرد / حقوق‌ها کفاف می‌دهند؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت