X
تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 خرداد 1400 - 09:30
کد خبر: 15182
آیا کاندیدهای شورای شهر در حد و اندازه شهر هستند؟
 

آیا کاندیدهای شورای شهر در حد و اندازه شهر هستند؟

رضا اسماعیلی جامعه شناس گفت: متقاضیان نشستن بر کرسی های شورای اسلامی شهر پس از ماراتن نام نویسی و تأیید نهایی توسط جناح های سیاسی در حد و اندازه شهر هستید؟ کاندیداها چک لیست خود ارزیابی پیش از داوری و رأی مردم برای راهیابی به شورای اسلامی شهر چیست؟
نظر سنجی: Article Rating

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛  رضا اسماعیلی ، جامعه شناس و استاد دانشگاه ، و  پژوهشگر مسائل اجتماعی در گفتگویی در ارتباط با چک لیست خود ارزیابی پیش از داوری و رأی مردم برای راهیابی به شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : متقاضیان نشستن بر کرسی های شورای اسلامی شهر پس از طی ماراتن نام نویسی و تأیید نهایی سر انجام به صورت فردی یا گزینش شده توسط جریان ها ، جناح های سیاسی و ذی نفوذ در شهر ، خود را در معرض انتخاب مردم اصفهان در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ قرار داده اند تا در صورت اقبال مردم برای چهار سال نماینده شهروندان اصفهانی در پارلمان شهری در حد و اندازه شهر اصفهان باشند.

 اسماعیلی در رابطه با عظمت و شکوه شهر اصفهان ادامه داد: جهان شهر اصفهان با آثار تاریخی و تمدنی جهانی و ملی و گسترده و بی نظیر از دیگر شهرهای ایران متمایز است ، اصفهان ، نگین زیبای انگشتری ایران با سابقه چهار دوره پایتختی ایران ، مرکزیت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، مهد هنر و صنایع دستی، خاستگاه مکاتب ادبی ، فقهی، هنری، فلسفی و عرفانی، خطه ی گنبدهای فیروزه‌ای و شکوه معماری صفوی، شهری احاطه شده  با مراکز علمی و دانشگاهی معتبر همچون دانشگاه های صنعتی و فرهنگیان در شمال ،دانشگاه اصفهان در جنوب ،دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان در شرق و دانشگاه پیام نور در غرب و مؤسسات آموزشی غیر انتفاعی و علمی -کاربردی پر شمار در جای جای این دیار دوستدار دانش ، شهر حوزه های علمیه با پیشنه و پشتوانه ی قوی ، محل استقرار صنایع مادر مانند : پالایشگاه و پتروشیمی ، صنایع فولاد و ذوب آهن ، کارخانه های نساجی و شیمیایی  و ده ها هزار کارگاه تولیدی ، شهری با  مردمانی نجیب و پرتلاش ، آرمان خواه و ایثارگر در رخداد انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، مردمانی با ویژگی هایی چون حاضر جواب بودن ، خوش قریحه و سرشار از ذوق هنری،  مقتصد و مهمان دوست ، هوشمند و فداکار و در آغوش گرفتن بیش از هشت هزار شهید گلگون کفن و میزبانی چندین هزار جانباز و ، آزاده و ایثارگر و هزاران خصوصیت بارز را چه کسانی باید نمایندگی کنند ؟

سلام و درود بر کسانی که با اعتماد به نفس بالا می کوشند جامه ی پاک خدمت را به  نمایندگی مردم شریف اصفهان در انتخابات شورای اسلامی شهر از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴  برتن کنند  و سنگینی پذیرش این مسؤولیت خطیر را از هم اکنون بر دوش خود احساس می کنند .

رضا اسماعیلی جامعه شناس گفت: با احترام به یکایک این عزیزان ، جریان‌ها وکسانی که در تنظیم لیست های انتخاباتی تأثیرگذار بوده اند و به گمان خودشان از بین خیل داوطلبان نشستن بر کرسی شورای اسلامی شهر اصفهان ، شایسته‌ترین ها را انتخاب و به مردم معرفی کردند.

حال این پرسش مطرح است که تا چه حد داوطلبان ورود به شورای اسلامی شهر از نظر شناختی و مهارتی آمادگی ایفای نقش مهم نمایندگی مردم در شورای شهر را دارا هستند ؟

پرسش کلی:

داوطلب گرامی ، شما تا چه حد خود را در قامت و اندازه تصمیم گیری و تصمیم سازی برای شهر اصفهان با برخی ویژگی هایی  بر شمرده و پیش گفته می دانید؟

پاسخ صادقانه ی شما می تواند : کاملاً ، عالی، خوب ، تاحدی قابل قبول یا ضعیف باشد.

اگر ارزیابی شما مثبت است  وارد بحث ملاک های  مهارتی و شناختی  می شویم.

 با توجه به اسناد علمی و پژوهشی مدیریت شهری سؤالات زیر مطرح می شود تا داوطلبان قبل از داوری مردم ارزیابی واقع بینانه تری از خود داشته باشند و در صورت کسب حداقل ۶۰ نمره از ۱۰۰ ، خود را در معرض انتخاب شدن قرار دهند . سؤالات در دو محور شناختی و ۱۱ مهارت کلیدی ایفای نقش منتخبان مردم در  پارلمان شهری را در بر می‌گیرد .

وجدان تنها محکمه ایست که نیاز به قاضی ندارد ، پیش از پذیرفتن توسن وسوسه انگیز و فریبنده ی مسؤولیت در خلوت خود و با حاضر و ناظر دانستن پروردگار بر اعمال ، رفتار و نیات مان اگر خودارزیابی تان مطلوب نیست ، اجازه دهید افرادی شایسته تر از شما امکان ورود به میدان انتخابات را داشته باشند.

اگر ارزیابی شما مثبت است  وارد بحث ملاک های  مهارتی و شناختی  می شویم.

 با توجه به اسناد علمی و پژوهشی مدیریت شهری سؤالات زیر مطرح می شود تا داوطلبان قبل از داوری مردم ارزیابی واقع بینانه تری از خود داشته باشند و در صورت کسب حداقل ۶۰ نمره از ۱۰۰ ، خود را در معرض انتخاب شدن قرار دهند . سؤالات در دو محور شناختی و ۱۱ مهارت کلیدی ایفای نقش منتخبان مردم در  پارلمان شهری را در بر می‌گیرد .

الف – سؤالات مربوط به مهارت های کلیدی داوطلبان ورود به شورای اسلامی شهر

۱ – میزان و توانایی مهارت برقراری ارتباط فردی ،جمعی، رسانه‌ای شما  با مردم و         سازمان های ذی ربط در حوزه شهر و شهرداری چقدر است؟

۲ –  مهارت تسهیل گری شما در حل مشکلات شهری با همکاری دیگران و تسهیل امور برای تحقق اهداف شورای اسلامی شهر چقدر است؟

۳ –  مهارت استفاده از قدرت شخصی و جایگاه اجتماعی شورای اسلامی شهر برای حل مشکلات شهری و توسعه شهر  چقدر است؟

۴ – مهارت تصمیم گیری (تصمیم سازی و تصمیم گیری مؤثر، مشارکت در تصمیم گیری و به نتیجه رساندن تصمیمات) شما تا چه حد است؟

 5 –  مهارت شما در سیاست گذاری در توسعه شهری (داشتن چشم انداز مشخص برای شهر، ترسیم اهداف بلند مدت ،میان مدت و کوتاه مدت  توسعه شهری و  داشتن برنامه راهبردی شهر ) به چه میزان است؟

۶ –  مهارت توانمندسازی( تمرکززدایی ، تفویض اختیار، شبکه سازی، همکاری و تعامل      بخش های خصوصی ، مردم نهاد دولتی و خیریه در حکمرانی شهری ) شما تا چه میزان است؟

۷ –   مهارت شما در مذاکره و گفت و گو با ذی نفعان، ذی صلاحان و دست اندرکاران امور شهر و قشرهای مختلف مردم برای  تحقق اهداف شورای اسلامی شهر به چه میزان است؟

۸ –  مهارت شما در تأمین منابع مالی و رونق اقتصاد شهری( تأمین درآمد پایدار ، تحلیل هزینه و فایده فعالیت ها و خدمات شهری و … ) به چه میزان است؟

۹ – مهارت شما در  نظارت بر عملکرد شهردار ، شهرداری و سازمان های وابسته به چه میزان است؟

 ۱۰ –  مهارت شما در نهادسازی و جریان آفرینی( طراحی و استقرار و حمایت از   سازمان ها و مؤسسات ، نهادینه کردن پیشرفت و توسعه شهری با پویا ساختن سازمان های شهری و تشکل ها و سازمان های مردم نهاد به چه میزان است ؟

۱۱ – مهارت پاسخگویی شما در ارتباط با رسانه ها ، تشکل ها و قشرهای مختلف مردم  چقدر است؟

به منظور امتیازدهی به پاسخ های خود برای گزینه ی کاملاً ( ۵ ) ، عالی(۴) ، خوب(۳) ، تا حدی قابل قبول (۲) و ضعیف (۱) را در نظر بگیرید .

اکنون جمع نمره ی شما و در این بخش چند از  مجموع ۵۵ می شود؟

ب –  سؤالات میزان‌ و نحوه ی اطلاع و آگاهی از  شهر اصفهان

۱ – تا چه میزان از پیشینه اصفهان و جایگاه تاریخی آن در  ایران باستان و دوره ایرانی- اسلامی آشنایی و اطلاع کافی دارید؟

 ۲ – تا چه حد از وضعیت اصفهان و تحولات آن  در دوره معاصر و یک صد ساله اخیر و پس از انقلاب اسلامی آگاهی دارید؟

 3 –  تا چه میزان با قوانین و اسناد بالادستی با محوریت شهر و توسعه شهری شامل قانون اساسی، برنامه های توسعه اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قوانین شهری در حال اجرا در وزارت کشور،  وزارت مسکن و شهرسازی و … آشنا هستید؟

۴  تا چه اندازه با وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر ، کمیسیون ها ، کمیته ها و کارگروه های مربوطه و مصوبات ۵ دوره شورای اسلامی شهر اصفهان آشنا هستید ؟

۵ – تسلط و آگاهی شما بر موضوعات حمل و نقل شهری و فناوری اطلاعات چقدر است ؟

۶- تسلط و آگاهی شما از موضوعات عمران شهری ،معماری و شهرسازی به چه میزان است؟

۷-  تسلط و آگاهی شما از حوزه بهداشت و سلامت شهری چقدر است؟

۸- تسلط و آگاهی شما بر ابعاد اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی و زیست محیطی  شهر به چه میزان است؟

۹-  تسلط و شناخت شما از شهرداری و سازمان های وابسته و چگونگی انجام وظایف آنها چقدر است؟

برای موارد نه گانه بالا مقیاس پنج درجه ای : کاملاً ( ۵ ) ، عالی(۴) ، خوب(۳) ، تا حدی قابل قبول (۲) و ضعیف (۱) را در نظر بگیرید .

اینک نمره ی شما در این بخش چند از مجموع ۴۵  می شود ؟

حال ،مجموع نمرات بخش های « الف » و  « ب » را جمع بزنید در صورتی که نمره شما کمتر از  ۶۰ باشد به حکم اخلاق از داوطلبی عضویت در این دوره ی ، شورای اسلامی شهر انصراف بدهید و با آمادگی بهتر و بیشتر در  دوره های بعد شرکت نمایید .

انتهای پیام/

 

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • آیا کاندیدهای شورای شهر در حد و اندازه شهر هستند؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت