X
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 مرداد 1399 - 12:46
کد خبر: 11443
احتمال درگیری‌های داخلی در آمریکا بعد از انتخابات/ هوک می‌دانست دولت ترامپ تمدید نمی‌شود
 

احتمال درگیری‌های داخلی در آمریکا بعد از انتخابات/ هوک می‌دانست دولت ترامپ تمدید نمی‌شود

استاد روابط بین لملل دانشگاه پرینستون و مقام سابق کاخ سفید؛ شکست اخیر آمریکا را بیانگر دوران تاریک ترامپ دانست و گفت: ترامپ از شکست در انتخابات وحشت دارد و من فکر می‌کنم بعد از انتخابات با بحران‌هایی برای انتقال قدرت مواجه شویم و شاهد درگیری‌هایی در آمریکا باشیم.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، فرانک هیپل (Frank N von hippel) دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵) و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه سلاح هسته‌ای و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و جنگ تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه بیان کرده است:

هوک می‌دانست که دولت ترامپ تمدید نمی‌شود

انتخاب آبرامز بیانگر عدم تمایل ترامپ به آغاز مسیر دیپلماسی با ایران است

فرانک هیپل در ابتدا در مورد دلایل استعفای برایان هوک گفت: من هیچ تحلیلی تاکنون  ندیده‌ام که چرا هوک استعفا داد. نزدیک به پایان دولت است و آن‌ها می‌دانند که دولت ترامپ تمدید نمی‌شود، استعفا اکنون و در شرایط فعلی معمول است زیرا پیش از انتخابات هیچ ابتکار جدیدی در دولت ترامپ رخ نداده که نوید پیروزی باشد. تصور می‌کنم که سران ایران هم ترجیح می‌دهند که منتظر نتایج انتخابات ایالات متحده باشند تا بدانند با چه کسی مذاکره خواهند کرد. از سوی دیگر انتخاب آبرامز هم بیانگر عدم علاقه ترامپ برای آغاز مسیر دیپلماسی با ایران قبل از انتخابات است.

ترامپ استراتژی و منطقی برای حرف‌هایش ندارد

انتظار ندارم ترامپ تا پایان دوره‌اش از کمپین فشار حداکثری دست بکشد

وی در ادامه در مورد اظهارات اخیر ترامپ و شکست تلاش‌های وی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی گفت: ترامپ آن چه را به ذهنش خطور می‌کند بدون آنکه در آن باره فکری کند، می‌گوید. این گفته‌ها معمولاً براساس حرف‌هایی است که اطرافیانش به او گفته‌اند یا اینکه چیزی را اخیراً در تلویزیون دیده باشد. اصلا استراتژی و منطقی برای گفته‌های خود ندارد از سوی دیگر به دلیل وجود افرادی که او را در محاصره خود قرار داده‌اند او تصمیماتی برای ادامه فشار بر ایران می‌گیرد، با این حال، من انتظار ندارم او از کمپین فشار حداکثری تا پایان دوره‌اش دست بکشد.

ترامپ به دلیل بی‌مسئولیتی‌های خود بازنده انتخابات است

شرایط برگزاری انتخابات فیزیکی در آمریکا فراهم نیست

این مقام سابق کاخ سفید اظهار کرد: نظرسنجی‌های فعلی می‌گوید که وی به دلیل بی‌مسئولیتی کامل در برخورد با اپیدمی کرونا  ویروس در  ایالات متحده و در نتیجه خسارات اقتصادی، بخش عمده‌ای از آرای خود را از دست خواهد داد. تا زمان انتخابات شرایط برگزاری انتخابات فیزیکی فراهم نیست و حداقل نیمی از مردم امیدوارند که از طریق الکترونیکی رأی دهند زیرا اپیدمی کرونا ویروس در ایالات متحده در آن زمان هم وجود دارد.

ممکن است بعد از انتخابات شاهد درگیری‌های داخلی در آمریکا باشیم

ترامپ از شکست در انتخابات وحشت دارد

استاد دانشگاه پرینستون افزود: ترامپ قبلاً ادعا کرده است که در صورت باخت در انتخابات در رای‌گیری تقلب صورت گرفته است، او از شکست در انتخابات وحشت دارد و من فکر می‌کنم بعد از انتخابات با بحران‌هایی برای انتقال قدرت مواجه شویم و شاهد درگیری‌هایی در آمریکا باشیم. 

شکست اخیر در شورای امنیت بیانگر دوران تاریک آمریکا در دوره ترامپ است

وی هم چنین در مورد نتیجه تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: این شکست نمایانگر دوران تاریک ایالات متحده در زمان ترامپ است. من دعا می‌کنم بعد از چهار سال از مدیریت ترامپ یکپارچگی کافی در سیستم ما باقی بماند تا بتوانیم انتقال قدرت را مدیریت و شرایط را برای آمریکا بهتر کنیم. تصور می‌کنم تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی این است که برجام را تضعیف و نابود کند و در نتیجه بازگشت به برجام را برای بایدن سخت نماید.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • احتمال درگیری‌های داخلی در آمریکا بعد از انتخابات/ هوک می‌دانست دولت ترامپ تمدید نمی‌شود
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت