X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 شهریور 1399 - 07:56
کد خبر: 11525
احداث سومین کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در تهران/ تولید روزانه ۳۳ تا ۳۵ هزار تن نخاله
 

احداث سومین کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در تهران/ تولید روزانه ۳۳ تا ۳۵ هزار تن نخاله

معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در روزهای آینده کلنگ سومین کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی در محدوده مجتمع پردازش و دفع آبعلی به زمین می‌خورد.
نظر سنجی: Article Rating

 به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مهدی احمد مهرابی با اعلام این خبر گفت: روزانه بین ۳۳ تا ۳۵ هزار تن نخاله ساختمانی در تهران تولید می شود که برای کاهش دفن آن ها، شهرداری تهران از سال های گذشته دو کارخانه هر یک به ظرفیت ۳ هزار و ۳۰۰ تن را در محدوده انتهاى اتوبان شهید یاسینى راه اندازی کرده است. 

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰ تا ۲۱ هزار تن نخاله ساختمانی به مجتمع آبعلی منتقل می شود که از این میزان ۶ هزار و ۶۰۰ تن وارد کارخانه های بازیافت می شوند، ادامه داد: روند کار به این شکل است که پس از ورود نخاله، عملیات مربوط به جداسازی، شستشو و شکسته شدن عناصر مختلف نخاله توسط دستگاه سنگ شکن انجام می شود و در نهایت ۸۵ درصد از نخاله ورودی به دانه بندی های مختلف شن و ماسه تبدیل می شود و به چرخه تولید باز می گردد. 

مهرابی همچنین با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۴ هزار تن پسماند ساختمانی دفن می شود، تصریح کرد: از آن جا که این نوع پسماند قاتل خاموش طبیعت است و دفن آن ها بیش از پسماندهای خانگی آسیب زاست، سازمان پسماند تصمیم گرفت تا پایان سال دو کارخانه دیگر بازیافت نخاله های ساختمانی هر یک با ظرفیت ۳ هزار و ۳۰۰ تن را افتتاح کند. 

وی اضافه کرد: کلنگ اولین کارخانه با دریافت مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط زیست، با حضور مدیران خدمات شهری در روزهای آتی به زمین می خورد و قرار است در فاز اول و تا ۳ ماه  آینده عملیات مربوط به دریافت نخاله انجام شود و در فاز دوم اقدامات مربوط به تبدیل نخاله ها به کف پوش های اسفنجی برای کف سازی معابر صورت بگیرد.

مهرابی در پایان گفت: اقدامات شهرداری تهران در مورد ساخت کارخانه نخاله های ساختمانی تاکنون مورد توجه و استقبال بسیاری از کلانشهرهای ایران همچون اراک و قم قرار گرفته است و امکان دارد این پروژه در سایر شهرها نیز اجرا شود.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • احداث سومین کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در تهران/ تولید روزانه ۳۳ تا ۳۵ هزار تن نخاله
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت