X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 دی 1402 - 03:10
کد خبر: 22446
اراضی کشاورزی 7 استان آب رفت
 

اراضی کشاورزی 7 استان آب رفت

در سال‌های اخیر سرعت تغییر کاربری اراضی کشاورزی به شدت رشد کرده است. براساس جدیدترین داده های سازمان امور اراضی کشاورزی فقط در هشت ماهه 1402، برابر با 65 هزار تغییر کاربری رخ داده است که در این بین 7 استان صدر نشین تغییر کاربری بودند.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ طبق اعلام سازمان امور اراضی استان های مازندران، گیلان، گلستان، تهران، البرز، قزوین و اصفهان جزو استان‌های پرآسیب به لحاظ تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی است. این اطلاعات را سازمان برمبنای سامانه پایش هوشمند و سامانه 131 مرتبط که هر دو مرتبط با بررسی وضعیت اراضی کشاورزی هستند بدست آورده است. براساس همین اطلاعات هم رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی اعلام کرده است که در هشت ماهه امسال ۶۵ هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و با آن برخورد قانونی کرده‌ایم.

تداخل 15 میلیون هکتار اراضی کشاورزی با اراضی ملی

رییس سازمان امور اراضی کشور  در مورد  رفع تداخلات اراضی کشاورزی هم گفت: ۱۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور مشمول رفع تداخلات هستند که از این سطح تاکنون ۹،۲ میلیون هکتار رفع تداخل شده که شامل ۶۲ درصد این اراضی می‌شود.

به گفته او به طور متوسط ۱۱ درصد این مساحت رفع تداخل شده از اراضی ملی کسر و به اراضی کشاورزی اضافه شده است.

افلاطونی گفت: با انجام رفع تداخلات اراضی ملی و مردمی، تعداد پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه‌های قضایی نیز از سوی مردم و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور کاهش یافته است.

 رفع تداخلات اراضی کشاورزی و حدنگاری یا کاداستر و صدور اسناد اراضی کشاورزی از جمله عواملی است که باعث تثبیت مالکیت زمین و زیرساخت‌ها می‌شوند که به نوعی امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت غذایی را ممکن می‌سازد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • اراضی کشاورزی 7 استان آب رفت
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت