X
تاریخ انتشار: شنبه 07 بهمن 1402 - 02:15
کد خبر: 22573
افتتاح ۳ ایستگاه جدید مترو
 

افتتاح ۳ ایستگاه جدید مترو

طبق گفته سخنگوی شهرداری تهران، ۳ ایستگاه جدید مترو تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ مترو یکی از وسایل حمل و نقل عمومی است که مسافران زیادی دارد و توجه به این ناوگان، بیش از پیش احساس می شود.سخنگوی شهرداری تهران از افتتاح ۳ ایستگاه مترو و آغاز عملیات کلنگ‌زنی خط ۱۱ مترو تا پایان سال خبرداد.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری با بررسی اینکه موضوع حمل‌ونقل عمومی تاثیر زیادی در میزان کیفیت زندگی شهروندان دارد، این موضوع را در اولویت قرار داده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲، ایستگاه‌های شهدای کن، کاشانی و بهار شیراز در خط ۶ به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اقتتاح ورودی‌های جدید در خطوط مختلف مترو پایتخت گفت: مقرر است تا ورودی‌های جدیدی در خطوط ۶ و ۷ مترو پایتخت به بهره‌برداری برسد به این صورت که در ایستگاه‌های شهر زیبا و شهران ۲ ورودی جدید و در خط ۷ نیز ۴ ورودی جدید در ایستگاه‌های آهنگ، شهیددادمان، شهدای ۴۰ تن دولاب و هلال احمر افتتاح خواهد شد.

محمدخانی در خصوص افتتاح ورودی دوم ایستگاه شادمان اظهار کرد: حفاری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ به طول تقریبا ۹ کیلومتر با هدف دسترسی بهتر و بیشتر شهروندان در استفاده از مترو آغاز شده است و اقدام دیگری که در این ایستگاه انجام خواهد شد این است که گالری ارتباطی خط ۴ و ۲ در ایستگاه شادمان تکمیل می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: تکمیل ایستگاه‌های مترو همچنان در دستور کار مدیریت ششم شهری قرار داد به این صورت که ورودی ایستگاه سهروردی خط ۳ تکمیل خواهد شد و همچنین تاسیسات آتش‌نشانی ۲ ایستگاه در خط ۳ و تکمیل سیستم زهکش آن در محدوده بزرگراه صیاد شیرازی انجام می‌شود.

وی ضمن اشاره به آغاز عملیات حفاری خط ۱۰ مترو گفت: از اقدامات دیگری که در دستور کار قرار دارد عملیات کلنگ‌زنی خط ۱۱ است که امیدواریم این عملیات تا پایان سال جاری آغاز شود.

محمدخانی در پایان اظهار کرد: فاز نخست پایانه شرق که متولی آن متروی تهران است به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان بررسی متمم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۹ رام قطار قرار بوده از خردادماه امسال تا خردادماه سال آینده اورهال شود که تاکنون ۱۵ رام قطار نوسازی شده است، اظهار کرد: اگر شورا اجازه دهد مدیرعامل شرکت واگن سازی با حضور در صحن گزارشی در این خصوص ارائه دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی به مترو انجام شده است، اظهار کرد: بخشی از خرید‌ها را شرکت سرمایه گذاری و بخشی دیگر را نیز شرکت واگن‌سازی انجام داده است. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو و مدیرعامل شرکت واگن سازی می‌توانند توضیح دهند.

اهمیت به ناوگان حمل و نقل شهری به خصوص مترو، باید مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد تا کیفیت سفرهای شهری، با بهترین وضعیت ممکم صورت گیرد. این کیفیت را می توان امکانات داخل واگن ها اعم از گرمایش و سرمایش و همچنین دستگاه های تهویه هوا نام برد. همچنین سالم بودن پله های برقی هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • افتتاح ۳ ایستگاه جدید مترو
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت