X
تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 مرداد 1398 - 11:53
کد خبر: 2935
افزایش صادرات کالا از طریق سیستان و بلوچستان
 

افزایش صادرات کالا از طریق سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان در سه ماهه نخست امسال به بیش از ۲۵۸ میلیون دلار رسیدکه نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش رشد ۸۶ درصدی داشته است.
نظر سنجی: Article Rating

نادر میرشکار روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: کل صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در سه ماهه نخست امسال ۳۷۷ هزار و ۶۷ تن به ارزش ۲۵۸ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۹۴۷ دلار بوده که در همسنجی با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش ۸۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: میزان صادارت در سه ماهه امسال از گمرکات سیستان و بلوچستان ۵۴ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۷۵۸ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان ۲۰۳ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۱۸۹ دلار و سهم صادرات از گمرکات مثبت ۱۰ درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی مثبت ۱۲۶ درصد بوده است.  

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: آمارها حاکی از اینست که صادرات از طریق گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال تنها۱۰ درصد افزایش اما صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می توان به دسترسی آسان بازارهای کشورهای همسایه، سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

میرشکار اظهار داشت: عمده اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان مصالح ساختمانی(سیمان)، گاز، هندوانه، گوجه فرنگی، خرما، صیفی‌جات و لوازم بهداشتی به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها بوده است.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • افزایش صادرات کالا از طریق سیستان و بلوچستان
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت