X
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 تیر 1398 - 02:20
کد خبر: 1528
افزایش ورود لوازم آرایشی قاچاق به کشور
 

افزایش ورود لوازم آرایشی قاچاق به کشور

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران گفت: به دلیل محدودیت در واردات محصولات آرایشی میزان قاچاق آن افزایش یافته است.
نظر سنجی: Article Rating

 حمید مقیمی با اشاره به مشکلات ارزی و محدود شدن واردات محصولات آرایشی و بهداشتی اظهار کرد: در شرایط فعلی تحریم‌های داخلی مانند دستورالعمل‌های مختلف و متضاد و نیز مشکلات انتقال ارز بیش از تحریم‌های خارجی برای ما مشکل ایجاد کرده است.

وی از تعدیل 3000نیرو در سال گذشته خبر داد و افزود: محدودیت های ما عمدتا تحریم های داخلی بوده و تحریم های بین المللی تاثیر چندانی بر عملکرد ما ندارد؛ از این رو شرکت های زیرمجموعه انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی ، آرایشی و عطریات ایران در سال 97 حدودا سه هزار نفر نیرو تعدیل کرده‌اند.

پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به نقل از اقتصاد آنلاین، مقیمی مشکلات انتقال ارز را دیگر چالش این صنعت دانست و گفت: تا مرداد ماه سال گذشته ارز 4200 تومانی دریافت می‌کردیم و بعد از آن که کالاها گروه بندی شد هیچ گونه ارزی از دولت نگرفته‌ایم و تقریبا 90 درصد واردات ما با ارز آزاد بوده است.

تحریم ها آسیبی به صنعت ما نزد

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی ، آرایشی و عطریات ایران خاطرنشان کرد: با اعمال تحریم های بین المللی به جز چند مورد کوچک ،90 درصد انجمن وشرکت های زیرمجموعه آن با مشکلی روبه رو نبوده اند.

مقیمی تاکید کرد: عمده مشکلات ما مربوط به تحریم های داخلی، بخش نامه‌ها و قوانینی است که برخی از اشتغال ما در پی آن از بین رفته و شرکت های زیرمجموعه انجمن با افت مالی روبه رو شده‌اند.

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی با بیان این که 40درصد محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخل است، تصریح کرد: از سال 97 طبق تفاهم نامه با وزارت صمت و سازمان غذا ودارو مقرر شد تا کالاهایی که ارزش افزوده و توجیه اقتصادی دارند، در داخل کشور تولید شوند.

 

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • افزایش ورود لوازم آرایشی قاچاق به کشور
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت