X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 خرداد 1403 - 11:30
کد خبر: 23196
اقتصاد ایران از انتخابات آمریکا تاثیر می‌پذیرد؟
 

اقتصاد ایران از انتخابات آمریکا تاثیر می‌پذیرد؟

اگر ما در شرایط دو سال پیش بودیم، شاید موضع گیری رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایران می‌توانست در میزان رای آوری او موثر باشد. کما اینکه اساسا ترامپ موضع خود درباره ایران را از همان ابتدا مشخص کرد و بسیار خصمانه بود و رای آورد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ عدم رای آوردن ترامپ در دوره دوم، اما مربوط به ایران نبود، بلکه به دلیل تلاش دموکرات‌ها و البته مسائل داخلی آمریکا و نارضایتی بود که از خود ترامپ در آمریکا وجود داشت و منجر به باخت ترامپ شد، اما اکنون ایرادی به دموکرات‌ها نیست بلکه باید ایراد به خود بایدن باشد، یعنی بایدن فرد مناسبی برای ریاست جمهوری آمریکا نبود و اشتباه کردند که این فرد را انتخاب کردند و حالا نیز شاید وضعیت نابه سامان حزب دموکرات که از خود بایدن نشات می‌گیرد شاید باعث شود که بایدن باعث پیروزی ترامپ یا امثال وی شود.

اما مساله ایران در انتخابات آمریکا مساله اصلی نیست و اولویت اصلی اکنون در انتخابات آمریکا، موضوع روسیه است. یعنی نحوه برخورد با روسیه در ماجرای اوکراین است که اکنون در سیاست خارجی آمریکا دست بالا را دارد و در مرحله دوم موضع گیری‌ها در قضیه نوار غزه و حماس است که بیش از همه تعیین کننده خواهد بود. کما اینکه بسیاری منتظر بودند که با دخالت آمریکا مساله نوار غزه حل شود اما دولت بایدن عملا در این مساله ناموفق بود. دولت بایدن حتما در موضع گیری‌های خود به سراغ این دو مساله خواهد رفت.

در انتخابات آمریکا معمولا موضع گیر‌های جناح برنده برای ایران می‌توانست روشن کننده این مسئله باشد که چه گروهی در ایران می‌تواند حافظ منافع ایران باشد، اما حالا مساله برعکس می‌شود و اتفاقا انتخابات ایران این بار شاید در چشم دولتمردان آمریکایی و نتایج انتخابات آمریکا اندکی موثر باشد.

عجیب اینکه اولین مناظره ترامپ و بایدن نیز پیش از روز انتخابات ایران  (روز ۷ تیر ماه) برگزار می‌شودو شاید این خود می‌تواند تا حدودی شاید حتی اندک بر انتخابات و یا شاید رای دهندگان ایرانی موثر باشد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • اقتصاد ایران از انتخابات آمریکا تاثیر می‌پذیرد؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت