X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 مهر 1398 - 05:53
کد خبر: 7524
اقدامات رییس جمهور در نیویورک
 

اقدامات رییس جمهور در نیویورک

سران انگلیس، آلمان، سوییس، سوئد و اسپانیا در نیویورک، جداگانه با آقای روحانی دیدار کردند
نظر سنجی: Article Rating

آقای روحانی در دیدار بوریس جانسون با انتقاد شدید از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی و طرح اتهامات بی اساس به ایران، بر اجرای تعهدات آن‌ها به عنوان اعضای برجام تاکید کرد. رئیس جمهور گفت: صدور این بیانیه بی اساس؛ سازنده و مفید نبود. آقای روحانی از کوتاهی انگلیس در اجرای تعهداتش برای بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام هم انتقاد کرد و از اروپایی‌ها خواست تعهدات خود را سریعتر عملیاتی کنند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به نقل از شبکه خبر، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس دقایقی به طور همزمان با رئیس جمهور دیدار کردند. طبق برنامه قرار بود "بوریس جانسون " با آقای روحانی دیدار کند که با حضور " امانوئل مکرون" در محل ملاقات مواجه شد. رئیس جمهور فرانسه به فاصله ۲۴ ساعت دو بار با آقای روحانی دیدار کرد.

برخی منابع خبری اعلام کردند: مکرون و جانسون به رئیس جمهور ایران فشار می‌آورند با ترامپ دیدار کند. مکرون و جانسون به همراه مرکل دو روز پیش در بیانیه ای، برجامی جدید را خواستار شده بودند.

سه کشور اروپایی با تکرار اتهام‌های آمریکا می‌گویند: ایران باید درباره توان موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای خود نیز مذاکره کند. ایران به شدت مقابل این اتهام‌ها واکنش نشان داده وآن‌ها را مخرب خوانده است.

صدراعظم آلمان نیز با رئیس جمهور دیدار کرد. آقای روحانی و خانم آنگلا مرکل درباره روابط دو جانبه، تحولات منطقه‌ای و بین المللی و برجام رایزنی کردند. آقای روحانی با تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف‌های برجام از جمله آلمان برای حفظ این توافق بین المللی؛ بیانیه اخیر فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به ایران بیان کرد.
 

رئیس جمهور در دیدار همتای سوئیسی با اشاره به تلاش‌های این کشور برای ایجاد کانال مالی به منظور تبادل اقتصادی از جمله خرید دارو، گفت: دولت آمریکا حتی در زمینه‌هایی همچون خرید دارو مشکل سازی می‌کند. آقای روحانی افزود: این اقدام تروریسم دولتی محسوب می‌شود، زیرا در عمل برای کشتن کودکان و بیماران کمر بسته است.

رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر سوئد با تشریح وضعیت منطقه، به ویژه ادامه کشتار مردم بیگناه یمن، گفت: اکنون منطقه بیش از هر زمان دیگری به صلح و ثبات نیاز دارد و ابتکار صلح هرمز با این هدف مطرح می‌شود.

آقای روحانی در دیدار نخست وزیر اسپانیا؛ توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری و گسترش همکاری در زمینه بیو و نانو تکنولوژی را خواستار شد.

مصاحبه با شبکه فاکس نیوز، برنامه دیگر آقای روحانی در ساعات گذشته بود. رئیس‌جمهور؛ آمریکا را حامی اصلی تروریسم در خاورمیانه خواند و گفت: هرجا آمریکا قدم گذاشته، تروریسم در آن‌جا گسترش یافته است.

آقای روحانی با بیان اینکه ایران برای برقراری صلح و امنیت تلاش می‌کند، گفت: ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای احترام گذاشته است. رئیس جمهور افزود: اگر ما برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کردیم، توافق‌نامه هسته‌ای را امضا نمی‌کردیم.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • اقدامات رییس جمهور در نیویورک
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت