X
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مهر 1398 - 11:48
کد خبر: 7635
ایران بازار و شریک بزرگی برای چین
عضو اتاق بازرگانان چین و مدیرعامل یک موسسه بزرگ تجاری:
 

ایران بازار و شریک بزرگی برای چین

عضو اتاق بازرگانان چین و مدیرعامل یک موسسه بزرگ تجاری در چین اظهار کرد ایران بازار و شریک بزرگی برای چین است که شرکت ها و موسسات این کشور هرگز نمی توانند آن را نادیده بگیرند.
نظر سنجی: Article Rating

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به نقل از ایرنا،«واینه لی»  افزود: چین و ایران دو شریک بزرگ هستند که به رغم فشارها و تحریم ها توانسته اند همکاری هایشان را حفظ و حتی گسترش دهند.

او افزود اگرچه شرکت های چینی همچنان برای ورود به بازار ایران تشویق می شوند و در نمایشگاه های ایران فعالانه شرکت می کنند اما هنوز توانایی های بالقوه ای میان دو کشور وجود دارد که باید بالفعل شود.

این کارشناس و بازرگان چینی گفت شرکت های دو کشور در تلاشند تا با عبور از موانع تجاری که آمریکا ایجاد کرده است، سطح همکاری ها را ارتقا دهند به طوری که هر ساله به تعداد شرکت های چینی حاضر در نمایشگاه بین المللی تهران افزوده می شود.

او گفت: برای مثال در حالی که اولین بار تنها ۱۰ شرکت چینی در نمایشگاه بین المللی تهران شرکت کردند این رقم سال گذشته به ۳۰۰ شرکت رسید و انتظار می رود این اینتعداد امسال هم افزایش یابد.

بازار ایران آینده درخشانی دارد
واینه تاکید کرد بازار ایران آینده درخشانی دارد و این بر کسی در دنیا پوشیده نیست ایران جایگاه قابل توجهی در عرصه های تجاری برای منطقه و جهان دارد.

بازرگان چینی و صاحب موسسه بزرگ خانه پرواز خاطر نشان کرد دو کشور می توانند برای عبور از موانع بانکی ایجاد شده از سوی آمریکا، ارتباط، تعامل و تبادل با ارزهای ملی را بیشتر کنند.  

او تاکید کرد هر چقدر این مسیر بازتر شود عبور از تحریم ها آسانتر خواهد بود و اکنون بسیاری از شرکت های چینی و ایرانی در حال همکاری با ارزهای ملی هستند.

ظرفیت های همکاری میان ایران و چین
مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خانه پرواز در ادامه به ظرفیت های همکاری میان شرکت ها و تجار ایرانی و چینی اشاره کرد و گفت: راهسازی، ساخت خطوط ریلی و قطارهای تندرو، مترو و بسیاری از طرح های زیربنایی دیگر را از همکاری های تعریف شده برای شرکت های چینی به منظور همکاری با ایران دانست.

او یکی از مهمترین زمینه ها فعالیت شرکت های چینی در ایران را در زمینه قطار شهری و مترو عنوان کرد و گفت: فعالیت شرکت های چینی در این زمینه با توجه به تکنولوژی سطج بالا و همچنین قیمت مناسب بسیار مطلوب است.

این فعال اقتصادی چین گفت: شرکت های چینی در این زمینه نه تنها مایل به سرمایه گذاری  و کشارکت هستند بلکه حتی اقدام به انتقال تکنولوژی هم می کنند.

دارو و تجهیزات پزشکی 
این سرمایه گذار و تاجر چینی در ادامه یکی دیگر از زمینه های همکاری دو کشور را سرمایه گذاری در زمینه واردات دارو و همچنین تجهیزات پزشکی عنوان کرد.

او گفت: با توجه به پیشرفت های چین در زمینه ساخت و تولید دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی، شرکت های چینی اماده انتقال این تولیدات به ایران هستند.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ایران بازار و شریک بزرگی برای چین
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت