X
تاریخ انتشار: شنبه 12 شهریور 1401 - 09:40
کد خبر: 18483
بازار انرژی در انتظار ورود نفت ایران
 

بازار انرژی در انتظار ورود نفت ایران

امضای توافق هسته‌ای با ایران بین ۱ تا ۲ میلیون بشکه نفت اضافه‌ تر را در مدت کوتاهی به بازار تزریق خواهد کرد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ خبرگزاری آلمانی دویچه وله روز جمعه در گزارشی نوشت: قیمت نفت به طور محسوسی به خاطر انتشار اخبار مثبت درباره نزدیک بودن توافق هسته ای بین ایران و کشورهای غربی، کاهش یافته است.

این رسانه غربی درباره تاثیرگذاری اخبار مثبت توافق هسته‌ای وین نوشت: نفت برنت این هفته ۱.۵ درصد کاهش را تجربه کرد و به ۹۵ دلار در هر بشکه رسید و در حال بازگشت به قیمت پیش از شروع جنگ اوکراین است.

دویچه وله اظهارات مثبت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران را درباره نزدیک بودن توافق یادآور شد و به نقل از «مارک کاتز» استاد علوم سیاسی در دانشگاه «جورج میسون» آمریکا نوشت: توافق هسته‌ای موجب افزایش عرضه نفت از سوی ایران و کاهش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

این رسانه خبری به گزارش روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» درباره صادرات نفت ایران اشاره کرد و نوشت: بعد از امضای توافق، ۱.۳ میلیون بشکه نفت ایران در روز وارد بازار خواهد شد و تهران خواهد توانست ماهی ۵۰ میلیون بشکه نفت بفروشد.

دویچه وله با اشاره به گزارش شرکت تحلیل داده «کپلر» در بروکسل نوشت: در حالی که براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، میزان مصرف روزانه نفت جهان ۱۰۰ میلیون بشکه است، حدود ۹۳ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران در حال حاضر در نفتکش‌هایی در خلیج فارس و آب‌های سنگاپور و همچنین در نزدیکی چین ذخیره شده‌اند که ورود این میزان نفت به بازار می تواند تاثیر فوری محسوسی بر بازار بگذارد.

«جان دریسکول» تحلیل‌گر انرژی و مدیر شرکت خدمات مشاوره ای انرژی «جی‌تی‌دی» هم در گفت و گو با دویچه‌وله، زیرساخت ناوگان نفت کش‌های ایران را در شرایط خوبی ارزیابی کرد و گفت: با این ناوگان، نفت ایران خیلی زود می تواند به بازارهای جهانی منتقل شود.

این رسانه خبری آلمانی به نقل از «تاماس واگا» تحلیلگر نفت نیز نوشت: در صورت بازگشت ایران به بازار نفت، اوپک می تواند ۳۰.۵ میلیون بشکه نفت در روز تولید کند که در صورت وقوع این سناریو، نفت برنت می تواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، به ۶۵ دلار در بشکه برسد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بازار انرژی در انتظار ورود نفت ایران
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت