به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ بررسی‎‌ توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده شهر تهران در مهر سال جاری نشان می‌دهد که واحدهای مسکونی با سطح بنای بالاتر از 200 مترمربع سهمی برابر با 6/2 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

نکته حائز اهمیت این است که تعداد معاملات صورت گرفته واحدهای 140 تا 200 متری کمتر از واحدهای بالای 200 مترمربع است و این یعنی بزرگ‌متراژهایی که در سطح شهر تهران قرار دارند علی‌ر‌غم افزایش شدید قیمت مسکن مشتریان خاص خود را دارند و خریداران اینگونه واحدها ترجیح می‌دهند که بودجه خود را در بخش آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ و گرانتر تخصیص دهند.

همچنین توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده شهر تهران در مهرماه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که به لحاظ مساحت، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع سهمی معادل ۵۸/۰ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند و ۵۸/۶ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این ماه (۷۶ میلیون تومان) معامله شده و ۶۰/۵ درصد از معاملات نیز به واحدهای مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از ۶/۰ میلیارد تومان اختصاص داشته است.

آپارتمانی در  محله کوی فردوس، با 210 مترمربع زیربنا و 14 سال عمربنا، 21 میلیارد تومان و در محله زعفرانیه آپارتمانی 208 متری و 7 سال ساخت، 41 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

واحدی با 320 مترمربع زیربنا و نوساز در دهکده المپیک با قیمت 36 میلیارد تومان به فروش می‌رسد و واحدی نوساز و  با 220 مترمربع زیربنا در محله هروی، 39 میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

photo_2023-11-11_13-39-12