X
تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400 - 05:47
کد خبر: 15360
بازنده جنگ مردم افغانستان هستند/ صلح نیازمند انعطاف‌پذیری دو طرف است
 

بازنده جنگ مردم افغانستان هستند/ صلح نیازمند انعطاف‌پذیری دو طرف است

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در نشستی با هیئت سیاسی طالبان خاطرنشان کرد که مردم افغانستان بازنده اصلی جنگ هستند بنابراین صلح نیازمند انعطاف‌پذیری دو طرف است.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در نشست با هیئت سیاسی طالبان تاکید کرد که مشکل افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و تمام انرژی و توان باید برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای قطع جنگ و طرح یک آینده مشترک برای مردم افغانستان متمرکز گردد.

وی افزود: حضور شماری از بزرگان سیاسی افغانستان در اینجا از جمله اعضای هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان که از همه اقوام و گروه‌های اجتماعی نمایندگی می‌کنند، پیام‌آور عزم راسخ ما برای تأمین وحدت، مشارکت ملی معنی‌دار برای نجات کشور از بحران فعلی در حمایت از صلح عادلانه و پایدار است.

عبدالله همچنین تصریح کرد که تامین صلح نیازمند انعطاف‌پذیری هر دو طرف است، زیرا اکنون فضای منطقه‌ای و جهانی برای تأمین صلح در افغانستان فراهم شده است.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با تاکید بر توقف جنگ نیز گفت: همه می‌دانیم که مردم افغانستان قربانی خشونت‌های کنونی هستند. فرق نمی‌کند که جمهوری اسلامی افغانستان به گزینه زور متوسل شود و یا تحریک طالبان تلاش به پیروزی از طریق خشونت و جنگ نماید، در هر صورت بازنده اصلی جنگ کنونی مردم افغانستان می‌باشند.

عبدالله ادامه داد: باور به وجود راه‌حل نظامی و یا تاکید به پیروزی از راه زور و خشونت به جایی نمی‌رسد، فقط سبب ادامه جنگ به انواع و اشکال متفاوت می‌شود.

وی خطاب به هیئت سیاسی طالبان گفت: مردم افغانستان به کمک جامعه جهانی در سال‌های گذشته دستاوردهای زیادی مثل حق رأی در تعیین زعیم ملی و سرنوشت سیاسی، حقوق و آزادی‌های زنان، حقوق اقلیت‌ها، آزادی بیان، حقوق قربانیان جنگ و سایر پیشرفت‌ها داشته‌اند؛ با این حال می‌دانیم که برداشت از این دستاوردها بین ما متفاوت است. اما تفاوت نظرات ما باید در معرض اراده و قضاوت جمعی مردم قرار گیرد. ما باید از تحمیل برداشت و نظریات خود به گونه‌ی غیرصلح‌آمیز خودداری کنیم.

عبدالله در ادامه نیز به طالبان اطمینان داد که هیئت مذاکره‌کننده افغانستان به نمایندگی از مردم این کشور این صلاحیت را دارد تا درباره همه مسایل از جمله اقدامات بعدی که برای رسیدن به یک تصمیم نهایی نیاز است، مذاکره کند.

انتهای پیام/.

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بازنده جنگ مردم افغانستان هستند/ صلح نیازمند انعطاف‌پذیری دو طرف است
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت