بهگزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛سیامند عبدالله زاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره ادعای بابک زنجانی درباره وضعیت ناوگان هوایی این ایرلاین پس از دوره مدیریت وی و موضوع واگذاری اموال و ناوگان قشم ایر به زنجانی گفت: پس از اظهارات این شخص تصاویری از هواپیمای زمین گیر در فضای مجازی منتشر شد که این هواپیما ارتباطی به قشم ایر نداشت و این هواپیما سال های گذشته از ناوگان قشم ایر جدا و به ایرلاین دیگری واگذار شده بود. درباره واگذاری قشم ایر هم هر چند موضوعاتی در رسانه ها مطرح شده اما به طور رسمی هیچ پیشنهادی به مجموعه این ایرلاین داده نشده است.
وی همچنین درباره موضوعات مطرح شده درباره واگذاری برند سورینت به زنجانی تاکید کرد: باید توجه داشت مدت زمان حضور زنجانی در قشم ایر در کل فقط یک سال بود و پس از وی هم تحولاتی در این مجموعه رخ داده است. به هر حال موضوعات واگذاری برند و سایر ادعاهای زنجانی در بخش حقوقی لایه هلدینگ سوری نت در حال پیگیری است.
این عضو انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است نرخ بلیت هواپیما تا پایان سال افزایش یابد یا خیر؟ گفت: علاوه بر تورم سالیانه موضوعاتی که در نرخ بلیت ها تاثیر گذار است، افزایش قیمت سوخت، افزایش خدمات دهی، هندلینگ و...است. شرکت های هواپیمایی تابعی از سیاست های کلی سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت های هواپیمایی هستند و امکان اینکه سر خود نرخ تعیین کنند، وجود ندارد.
پروازهای اروپایی را احیا خواهیم کرد
مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم گفت: چشم انداز آینده این است که توسعه ناوگان با برنامه ریزی انجام شود. احیای هواپیماهای زمین گیر را در دستور کار داریم. تامین قطعات و سرمایه گذاری داخلی و خارجی را خواهیم داشت. پروازهای اروپایی را احیا خواهیم کرد. 9 هواپیمای فعال داریم و قصد داریم تا پایان سال سه هواپیما را به چرخه شبکه حمل و نقل بازگردانیم. برای سال آینده نیز قصد داریم تعداد ناوگان فعال را به 15 فروند برسانیم.
وی بیان کرد: در نظر داریم تا عید پروازهای اروپایی را برقرار کنیم و روی شهرهایی کار خواهیم کرد که بیشترین خدمات را به ما دهند.
سیامند عبداللهزاده گفت: تاکنون موضوع زیاندهی شرکت هواپیمایی قشم ایر را نشنیده ایم که زیانده باشد. در دوره مدیریت کنونی تمام مباحث مالی مشخص و شفاف است.
او همچنین درباره موضوعات مطرح شده درباره واگذاری برند «سورینت» به زنجانی تاکید کرد: باید توجه داشت مدت زمان حضور آقای زنجانی در قشم ایر در کل فقط یک سال بود و پس از وی هم تحولاتی در این مجموعه رخ دادهاست. به هر حال موضوعات واگذاری برند و سایر ادعاهای زنجانی در بخش حقوقی لایه هلدینگ سوری نت در حال پیگیری است.
قشمایر زیانده نیست
وی تاکید کرد: موضوعاتی که این روزها در فضای مجازی و برخی از رسانهها درباره زیاندهی این ایرلاین مطرح میشود، صحت ندارد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم گفت: چشم انداز آینده این است که توسعه ناوگان با برنامه ریزی انجام شود. احیای هواپیماهای زمین گیر را در دستور کار داریم. تامین قطعات و سرمایه گذاری داخلی و خارجی را خواهیم داشت. پروازهای اروپایی را احیا خواهیم کرد. ۹ هواپیمای فعال داریم و قصد داریم تا پایان سال سه هواپیما را به چرخه شبکه حمل و نقل بازگردانیم. برای سال آینده نیز قصد داریم تعداد ناوگان فعال را به ۱۵ فروند برسانیم.
جابجایی امن هواپیماها در زمان وقوع جنگ تحمیلی 12 روزه
وی با اشاره به جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونسیتی علیه ایران، یادآور شد: با شروع حمله رژیم صهیونیستی به ایران هفت فروند هواپیما — ۳ فروند در فرودگاه مهرآباد و ۴ فروند در فرودگاه امام — را طی یک ساعت جابجا و به مکانهای امن منتقل شدند.
عبدالله زاده با اشاره به عملیات جابجایی در شرایط خاص پروازی ادامه داد: طی یک ساعت، با همکاری تیم ۷۰ نفره، هواپیماها از تهران تخلیه و به محل امن منتقل شدند. در جریان آتشبس نیز بیس پروازی شرکت از تهران به مشهد منتقل شد و طی ۴۸ ساعت زیرساختهای عملیاتی، تعمیراتی و پشتیبانی به طور کامل جابهجا گردید.
وی با بیان اینکه مجموعه مهندسی و تعمیرات شرکت بهروز شده، احیای هواپیماهای زمینگیر در دستور کار قرار دارد و بخش زیادی از قطعات مورد نیاز شناسایی شده است، گفت: در حال حاضر ۶ فروند هواپیمای زمینگیر داریم که بخشی از آنها برای تأمین قطعه مورد استفاده قرار گرفتهاند و با احیای باقیمانده، ناوگان فعال تا ۱۵ فروند افزایش خواهد یافت.
عبداللهزاده در پاسخ به این پرسش مبنی بر میزان درآمدهای شرکت در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و همچنین سرنوشت زمین خریداریشده این شرکت در جزیره قشم به کجا رسید، اظهار کرد:میزان درآمدها را ندارم، چون در حال بررسی آن هستیم. پیگیری های حقوقی در رابطه با زمین در جریان است و هنوز زمین تحویل شرکت نشده است.
مدیرعامل قشم ایر گفت: این زمین در زمره داراییهای شرکت است و بخشی از پیگیری آن به سطح هلدینگ بازمیگردد. موضوع از سالهای گذشته در جریان بوده و مانند برخی داراییهای دیگر، تعیینتکلیف نهایی آن زمانبر است و در دوره کنونی نیز از مسیر حقوقی و اداری در حال پیگیری است.
انتهایپیام/