X
تاریخ انتشار: شنبه 05 مرداد 1398 - 11:09
کد خبر: 2814
برگزاری کمیته مشترک همکاری های ایران و عراق
 

برگزاری کمیته مشترک همکاری های ایران و عراق

باهدف پیگیری توافقات انجام شده بین مقامات دو کشور در جریان سفر ریاست‌جمهوری ایران به عراق، برگزاری جلسات کمیته مشترک همکاری‌های بازرگانی دو کشور به مدت دو روز در ۳۰ و ۳۱ تیرماه در بغداد انجام شد.
نظر سنجی: Article Rating

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: باهدف پیگیری توافقات انجام شده بین مقامات دو کشور در جریان سفر ریاست‌جمهوری ایران به عراق، برگزاری جلسات کمیته مشترک همکاری‌های بازرگانی دو کشور به مدت دو روز در ۳۰ و ۳۱ تیرماه در بغداد انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادبازرگانی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ناصر بهزاد اظهار کرد: در این کمیته که با محوریت سفارت ایران در عراق برگزار شد، دو موضوع اساسی تبیین اولویت‌های همکاری دو کشور برای تحقق تجارت ۲۰ میلیارد دلاری و تسهیل‌گری در رفع موانع تجارت مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: روند رو به رشد همکاری‌های بازرگانی دو کشور نیازمند توجه به دیپلماسی تجاری برای توسعه و فعال‌سازی ظرفیت‌های گمرکی، مرزی، پولی و بیمه‌ای است که در راستای سیاست‌های متناظر دو کشور قابل اقدام است.

بهزاد بیان کرد: در این کمیته 8 محور مهم در فرآیند تجارت ایران و عراق شامل امور بازرگانی، مسائل بانکی، استاندارد، گمرک، موضوعات صنعتی و سرمایه‌گذاری، خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل و ترانزیت و راهکارهای افزایش تعاملات بخش خصوصی دو کشور مورد مذاکره و بررسی قرار گرفته و تصمیات مقتضی اتخاذ شد.

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: مهمترین رویکرد نظام بازرگانی ایران، توسعه تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی به منظور ارتقای صادرات به کشورهای همسایه با اولویت بازارهای کشورهای همسایه به‌ویژه عراق است که این موضوع با تعریف رویه‌های جدید برای افزایش مناسبات به نفع دو کشور پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • برگزاری کمیته مشترک همکاری های ایران و عراق
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت