X
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 اسفند 1400 - 09:18
کد خبر: 17642
بورس در سال آینده درجا می‌زند؟
 

بورس در سال آینده درجا می‌زند؟

تغییرات یکساله شاخص کل بورس نشان می‌دهد که شاخص در ابتدای سال در کانال ۱.۳ میلیون واحد کار را آغاز کرد و در همان کانال به کار خود پایان داد.
نظر سنجی: Article Rating

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ معاملات بازار سهام درحالی به پایان سال ۱۴۰۱ رسید که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آن، اوج شاخص ۶ شهریور امسال با ۱.۵۷۵ میلیون واحد به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسید. همچنین ۳ خرداد امسال شاخص کل بورس تهران به نازل‌ترین کف خود در یک سال اخیر یعنی ۱.۰۹۵ میلیون واحد رسید.

دامنه تغییرات شاخص کل بورس در یکسال

دامنه تغییرات شاخص کل بورس بیش از ۴۳۸ هزار واحد بود. بررسی یک ساله شاخص کل بورس نشان می‌دهد که اوج گیری شاخص کل بورس از همان ۳ خرداد تا ۶ شهریور میل به صعود داشت و این در حالی بود که بعد از این تاریخ شاخص اگرچه شاهد چند بار اوج گیری بود اما تا ۵ بهمن میل به نزول داشت. بعد از این تاریخ، شاخص کل بورس تا روز چهارشنبه (۲۵ اسفند) در محدوده چسبیده به کانال ۱.۳ میلیون حرکت کرد.

بعد از ۱۴ اسفند تا ۲۵ اسفند، شاخص کل بورس در محدوده بالای ۱.۳ میلیون واحد بود. مقایسه همین بازه زمانی در سال ۹۹ نشان می‌دهد که شاخص کل بورس سال گذشته از ۱۹ اسفند تا هفتم فروردین ۱۴۰۰ با همان روند صعودی مشابه حرکت کرد و به کانال ۱.۳ میلیون واحد برگشت. البته بعد از این تاریخ (۷ هفتم فروردین) تا ۳ خرداد، شاخص کل بورس میل به نزول داشت.

شاخص کل بورس در ابتدای امسال به کانال ۱.۳ میلیون واحد برگشت و در پایان سال هم در همان کانال ۱.۳ میلیون واحد به حرکت خود ادامه داد.

در طول سال شاخص به کانال ۱.۵ میلیون واحد هم رفت اما این وضعیت چندان پایدار نبود و حتی تا ۵ بهمن به ۱.۲۰۷ میلیون واحد هم عقب گرد داشت.

پیش‌بینی‌ها درباره بورس در سال ۱۴۰۱

بررسی وضعیت کنونی نشان می‌دهد که با توجه به برآیند مولفه‌های اثرگذار بر بازار سهام احتمال نزول شاخص کل بورس به کانال ۱.۲ میلیون واحد بعید و غیرممکن است اما ورود آن به کانال ۱.۴ میلیون واحد هم به همان اندازه بعید و غیرممکن است.

پیش‌بینی‌ها در هفته اول کاری بورس در فروردین سال جدید (هفته دوم فروردین) نشان می‌دهد که در صورت احتمال به توافق رسیدن وین، شاخص کل بورس و سایر شاخص‌ها در بورس هفته اول روند صعودی را دنبال می‌کنند و احتمالا ورود به کانال ۱.۴ میلیون واحد بسیار محتمل خواهد بود.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بورس در سال آینده درجا می‌زند؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت