X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 03:30
کد خبر: 23201
بولتون: مردم انتقام‌جویی ترامپ را جدی نمی‌گیرند
 

بولتون: مردم انتقام‌جویی ترامپ را جدی نمی‌گیرند

جان بولتون مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا هشدار داد که عموم مردم تهدیدات دونالد ترامپ برای انتقام جویی را به قدر کافی جدی قلمداد نمی‌کنند.
نظر سنجی: Article Rating

‌به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی هشدار داد که عموم مردم تهدیدات دونالد ترامپ برای انتقام جویی را به قدر کافی جدی قلمداد نمی کنند.

وی در این مصاحبه افزود: من تصور نمی کنم افراد زیادی این تهدید ترامپ را جدی قلمداد کرده باشند. وقتی شما می شنوید که ترامپ چنین چیزی می گوید که مردم می گویند، این انتقام می تواند منصفانه باشد. منظور واقعی ترامپ این است که: «من می گویم انتقام جویی می تواند عادلانه باشد و من فکر می کنم او لیست بلند بالایی از دشمنانی دارد که می خواهد به دنبال آنها برود.»

بولتون تصریح کرد او نگران است که در صورت راه یابی دوباره ترامپ به کاخ سفید، وزارت دادگستری تحت فشار مضاعفی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد اما من فکر می کنم وزارت دادگستری در دوران ترامپ در هرج و مرجی ادامه دار قرار می گیرد در حالی که به منصوبان سیاسی خود می گوید که به دنبال آقای X و خانم Y بروند. و آنچه که وکلای آنها انجام می دهند این است که درباره یکپارچگی قانونی آنها، چیزهای زیادی خواهند گفت.

این در حالی است که دونالد ترامپ چند روز پیش بار دیگر در یک مصاحبه تلویزیونی در این باره گفت: انتقام می تواند امری موجه باشد. البته این کار زمان می برد و من آن را خواهم گفت و گاهی اوقات انتقام جویی می تواند موجه باشد. من می خواهم صادق باشم گاهی اوقات باید انتقام گرفت.

در همین حال، گروهی از جمهوری خواهان سنا درباره قصد ترامپ برای انتقام جویی سیاسی پس از انتخابات 2024، هشدار داده و اظهار کردند که این انتقام جویی کشور را در مسیر بدی قرار خواهد داد.

بر این اساس، تنی چند از رهبران ارشد جمهوری خواهان سنا، میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان سنا و جان تیون یکی از جمهوری خواهان برجسته سنا، هیچ تمایلی برای پذیرفتن درخواست ترامپ برای بازپرسی از مقامات ارشد دولت بایدن یا رقیب دیرینه او هیلاری کلینتون ندارند.

سناتور مایک روندز با اشاره به اینکه به عقیده او اقدامات آلوین برگ دادستان منطقه ای نیویورک علیه ترامپ، تنها یک پیگرد قضایی ناعادلانه است، نسبت به وعده بایدن برای انتقام جویی از بازپرسی هایی با انگیزه سیاسی از وزارت دادگستری، در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو، ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: این مسیری نیست که ما می خواهیم کشور به سمت آن برود. من تصور می کنم وقت آن رسیده که بزرگسالان با احترام کنترل سنا را در دست بگیرند.

در همین حال سال گذشته سناتور لیندسی گراهام، لفاظی های تحریک کننده دوستان و متحدان ترامپ را غیرمسئولانه خواند. اندی بیگز نماینده جمهوری خواه کنگره و یکی از طرفداران سرسخت ترامپ، در پستی در شبکه اجتماعی نوشت: ما وارد یک فاز جدید جنگی شده ایم. وی در پاسخ به اتهامات مطرح شده علیه ترامپ وعده «چشم در برابر چشم» را داد.

این در حالی است که روز پنچ شنبه 30 ماه مه سرانجام پس از ماه‌ها کش و قوس، در نهایت هیئت منصفه دادگاه منهتن نیویورک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات 2024 را در ارتباط با پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال 2016 و مخفی نگه داشتن صورت‌حساب‌های مالی آن گناهکار شناخت.   

به نوشته خبرگزاری فرانسه، 12 عضو هیئت منصفه پس از یک روز مشورت، در تمامی 34 مورد جعل سوابق مالی او را مجرم اعلام کرد و قاضی دادگاه نیز قرار است حکم نهایی را در 11 ماه جولای قرائت کند و ممکن است ترامپ به جریمه مالی، حکم تعلیق و یا حتی زندان محکوم شود.

با این حال این حکم قطعی نیست و وکلای ترامپ تلاش خواهند کرد در دادگاه استیناف، حکم را باطل کنند و این پروسه ممکن است ماهها به طول بیانجامد.

برخی جمهوری خواهان سنا از جمله سناتور لیزا مورکوفسکی نیز در تلاش برای کاستن از لفاظی های سنا در پی محکومیت ترامپ در دادگاه نیویورک هستند.

در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در همین حال در جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور مستقر این کشور در 5 ایالت کلیدی از 6 ایالت کلیدی با اندکی اختلاف پایین‌تر از رقیبش از حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» قرار دارد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بولتون: مردم انتقام‌جویی ترامپ را جدی نمی‌گیرند
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت