X
تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399 - 11:15
کد خبر: 11423
 تا پايان سالجاري راه آهن يزد- اقليد آماده بهره برداري است
 

تا پايان سالجاري راه آهن يزد- اقليد آماده بهره برداري است

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در راستاي تكميل كريدور ريلي شمال شرقي- جنوب غربي كشور راه آهن يزد- اقليد تا پايان سال جاري تكميل و آماده بهره برداري مي شود.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور معاون وزير راه و شهرسازي در سفر به استان يزد از راه آهن يزد- اقليد و كنارگذر ابركوه بازديد كرد و گفت: اين بازديد در راستاي تسريع در عمليات اجرايي اين خط ريلي و تصميم گيري در خصوص رفع معارضان مسير و تهيه مصالح پروژه صورت گرفت.

خيراله خادمي راه آهن يزد- اقليد را حلقه مفقوده كريدور ريلي شمال شرق- جنوب غرب دانست و گفت: اين مسير ريلي موجب كاهش310 كيلومتري فاصله ريلي استان هاي بوشهر، فارس، كهگيلويه وبوير احمد با استان هاي يزد، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، كرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان مي شود.

وي پيشرفت فيزيكي زيرسازي مسير را 94 درصد اعلام كرد و افزود: در حال حاضر بيش از يك ميليون و 616 هزار متر مكعب خاكبرداري، بيش از 7 ميليون متر مكعب خاكريزي و بيش از 143 هزار متر كعب بتن ريزي صورت صورت گرفته است.

معاون وزير راه وشهرسازي با اشاره به پيشرفت 53 درصدي روسازي مسير ادامه داد: تاكنون 127 كيلومتر از مسير  اين طرح مهم جهش توليد از سمت ايستگاه اقليد ريلگذاري شده و ريل مورد نياز 190 كيلومتر از مسير نيز خريداري شده است. 255 كيلومتر مسير سابگريد انجام شده و از مجموع 670 هزار متر مكعب بالاست مورد نياز بيش از 70 درصد آن نيز توليد و يا خريداري شده است.

خادمي بيان داشت: 30 كيلومتر از مسير رلواژ اول و دوم روسازي اجرا شده و تا كيلومتر 115 مسير نيز نصب خط اتمام يافته و جوشكاري درز ريل 108 كيلومتر نيز پايان يافته است.

خادمي در اين سفر همچنين از ايستگاه هاي راه آهن مهريز و اقليد نيز بازديد كرد و پيشرفت فيزيكي ساخت ايستگاه هاي مسير را 65 درصد اعلام كرد.

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص اهميت اين محور ريلي اظهار داشت: با افتتاح این خط آهن اتفاق مهم دیگری در عرصه ریلی كشور نهایی خواهد شد و مرکز كشور نیز به شبكه ريلي متصل مي شود كه با توجه به قرارگرفتن تعداد زیادی از معادن مهم ایران در این منطقه پیش بینی می‌شود که با افتتاح این مسیر ترانزيت كالا و مسافر در اين بخش از كشور توسعه فراواني يابد.

گفتني است: راه آهن يزد- اقليد به طول 271 كيلومتر از ايستگاه رخش در راه آهن يزد- بافق منشعب مي شود و ضمن عبور از نزديكي شهرهاي مهريز، ابركوه، فراغه و سورمق به ايستگاه اقليد در راه آهن اصفهان- شيراز متصل مي شود. 91 درصد از اين محور در استان يزد و 9 درصد آن در استان فارس واقع شده است.

پيشرفت فيزيكي 60 درصد كنارگذر ابركوه

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه اين سفر يكروزه به استان يزد از كنارگذر ابركوه بازديد كرد و گفت: پروژه باند دوم كمربندي ابركوه به طول 15 كيلومتر در واقع بخشي ار محور تفت- ابركوه- سورمق به طول 190 كيلومتر است كه در سال هاي گذشته بخش عمده اي از آن به بهره برداري رسيده است.

وي اين محور را بخش مهمي از كريدور شمال- جنوب كشور دانست و افزود: از طريق اين محور ارتباط استان هاي خوزستان، فارس، بوشهر و كهگيلويه و بويراحمد از طريق استان يزد به استان هاي خراسان جنوبي و رضوي ميسر مي شود.

خادمي از اجراي اين كنارگذر تا آسفالت بيندر خبر داد و اظهار كرد: هم اكنون عمليات اجرايي 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، آسفالت بيندر اجرا شده و در مرحله نصب نيوجرسي هاي مسير هستيم.

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه يادآور شد: مقرر است بخش اول اين پروژه تا آبان ماه به بهره برداري برسد و با تكميل تقاطع ها تا پايان سالجاري كل كنارگذر آماده بهره برداري شود.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  •  تا پايان سالجاري راه آهن يزد- اقليد آماده بهره برداري است
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت