X
تاریخ انتشار: دوشنبه 12 آبان 1399 - 04:30
کد خبر: 11883
تفاهم‌نامه همکاری میان مجمع شهرداران آسیایی و کانون کارگزاران و بورس اوراق‌بهادار امضا شد
 

تفاهم‌نامه همکاری میان مجمع شهرداران آسیایی و کانون کارگزاران و بورس اوراق‌بهادار امضا شد

دبیران کل مجمع شهرداران آسیایی و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با هدف گسترش روابط و همکاری‌های فنی و تخصصی در حوزه اقتصاد شهری و بازار سرمایه، تفاهم نامه همکاری امضا کردند. 
نظر سنجی: Article Rating

 به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، دبیران کل مجمع شهرداران آسیایی و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با هدف گسترش روابط و همکاری‌های فنی و تخصصی در حوزه اقتصاد شهری و بازار سرمایه، تفاهم نامه همکاری امضا کردند. 

براساس این تفاهم‌نامه، تعریف و انجام پروژه‌های مطالعاتی در حوزه‌های مورد علاقه و نیاز طرفین؛ برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه های تامین مالی و سرمایه گذاری؛ طراحی و برگزاری نشست ها، بازدیدها، کارگاه ها و سمینارهای تخصصی داخلی و بین‌المللی و نیز ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهرها و مدیران شهری عضو مجمع برای ورود به بازار سرمایه و بهره گیری از ابزارهای نوین تامین مالی شهرداری‌ها، در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مظفری دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی در این نشست ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های مجمع، با اشاره به اینکه آموزش در حوزه بازار سرمایه و انتقال تجربیات بین‌المللی در این خصوص بسیار حائز اهمیت است گفت: منابع مالی شهرداری‌ها به‌صورت عمده از طریق دریافت عوارض ساخت و ساز و فروش تراکم تامین می‌شود که این روند نیازمند اصلاح جدی و تامین منابع مالی پایدار برای شهرداری هاست تا شهرها و شهروندان از آسیب ها و عوارض توسعه بی برنامه و بی رویه شهری در امان باشند.

وی افزود: در این ارتباط تعریف مدل‌های تامین مالی پایدار برای شهرها و برنامه‌های عمران و توسعه شهری در دستور کار است.

مظفری هم‌چنین با بیان اینکه درحال‌حاضر مطالعاتی درخصوص امکان‌سنجی و ورود شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تحت مالکیت شهرداری ها به بازار سرمایه در حال انجام است، که امید است نتایج این مطالعات به تغییر و اصلاح مسیر جدی در فرآیندهای تامین مالی شهرداری‌ها و ورود بنگاه‌های اقتصادی وابسته به شهرداری‌ها به بازار سرمایه و بورس منجر شود.

میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه شهرداری‌ها، بنگاه‌های اقتصادی متنوعی دارند گفت: مدیران شهری باید با نگاه استراتژیک وارد بازار سرمایه شوند و به منابع تامین مالی پایدار برسند.

وی افزود: بازار سرمایه و مدیریت شهری می‌توانند در مسیر تعالی از هم استفاده کنند. با ورود مدیریت شهری به بازار سرمایه پرتفوی سبد دارایی‌های بازار سرمایه متنوع‌تر و کم‌‌ ریسک‌تر خواهد شد.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه درحوزه دیپلماسی اقتصادی موفق نبوده‌ایم گفت: امیدوارم با همکاری مشترک مجمع شهرداران آسیایی و کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار و برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح کشورهای آسیایی گام موثری درجهت رشد دیپلماسی اقتصادی برداریم.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • تفاهم‌نامه همکاری میان مجمع شهرداران آسیایی و کانون کارگزاران و بورس اوراق‌بهادار امضا شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت