X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 آبان 1400 - 04:38
کد خبر: 16880
تلاش مدیریت شهری برای تامین 2 هزار اتوبوس و 600 واگن مترو
 

تلاش مدیریت شهری برای تامین 2 هزار اتوبوس و 600 واگن مترو

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تلاش مجموعه مدیریت شهری برای تامین ۶۰۰ واگن مترو و ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس ظرف دو سال آینده خبر داد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ مهدی چمران در پایان هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز براساس برنامه قبلی از مدیرعامل برق منطقه ای تهران دعوت کرده بودیم اقدامی که پیشتر نیز برای شرکت آب انجام شده بود و تلاش خواهیم کرد همکارانمان در مدیریت شهری را به شورا دعوت کنیم تا اعضای شورا در جریان مشکلات شهر تهران قرار بگیرند.

وی افزود : در این جلسه اعضا، مسائل مختلف و پرسشهای خود را مطرح کردند که توسط مدیرعامل برق منطقه ای پاسخ داده شد همچنین برابر برنامه قبلی از دو معاون شهردار تهران نیز دعوت شده بود تا در مورد برنامه های آتی شهرداری تهران در حوزه تخصصی خود گزارش ارائه کنند. اما با توجه به کمبود وقت فقط معاون حمل و نقل و ترافیک موفق شد برنامه خود را ارائه کند و ارائه گزارش معاونت مالی، به جلسه آینده موکل شد.

وی ادامه داد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  در گزارش خود مباحثی را به عنوان برنامه های در دست اقدام ارائه کردند. پس از ارائه این گزارش لایحه یک فوریتی وجود داشت که سیاستهای کلی حاکم بر بودجه سال آینده شهرداری تهران را تشریح می کرد که یک فوریت آن به تصویب رسید تا هفته آینده بررسی آن در دستورکار و مورد بررسی اعضای شورا قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش ناوگان اتوبوسرانی و همچنین واگن های مترو گفت: از گذشته تلاشهایی صورت گرفته و از طرف شورا و شهرداری به ویژه شهردار تهران که در جلسات هیات دولت حضور دارند پیگیری‌ شده است، شهردار با وزرای مربوطه و همچنین رئیس جمهور این موضوع را مطرح کرده و با برنامه ریزی های قبلی مقرر شد که ۶۰۰  واگن به ناوگان مترو اضافه شود. این موضوع در حال پیگیری است و ما نیز در شورا آن را دنبال می کنیم تا به نتیجه برسد.

به گفته چمران، آماده سازی واگن ها حدود دو سال به طول می انجامد یعنی اگر امروز واگن ها خریداری شوند حدود دو سال آینده آماده می شوند. لذا این موضوع به فوریت قابل حل نیست برای اتوبوس نیز حدود ۵ یا ۶ ماه آماده سازی آن به طول می انجامد اما در شرایط کرونایی موجود که به مردم توصیه می شود به صورت فشرده از مترو و اتوبوس استفاده نشود ظرفیت مترو و اتوبوس به طور کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد اما در عوض شهروندان از خودروهای شخصی استفاده می کند که همین امر ترافیک فشرده را به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: با وجود این شرایط ما باید کارخود را انجام دهیم و ناوگان اتوبوس، مترو و تاکسی  را در شرایط خوبی قرار دهیم امیدواریم بتوانیم ۶۰۰ واگن و 2 هزار اتوبوس را ظرف دو سال اینده فراهم و به ناوگان اضافه کنیم.

رییس شورای شهر تهران در خصوص انتصابات در شهرداری تهران نیز گفت: انتصابات بحث خاص شهردار است و اعضا نباید در این امر دخالت کنند. مسئولیت این امر به عهده شهردار است و افرادی که انتصاب می کند مسئولیتشان به عهده شهردار است البته مشورت خوب است و ایشان تا جای که می توانستند با اعضای شورا مشورت کردند اما به این نکته باید توجه کرد هر کسی که منصوب شود نظراتی در خصوص وی مطرح می شود اما از انتصابات باید خود شهردار باید راضی باشد و پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: در مورد هیات ارزیابی انتصابات ، جلسه گذشته شهردار قصد داشت توضیحاتی ارائه کند اما چون در دستور کار قرار نگرفته بود مقرر شد در هفته آینده در فرصتی در قالب جلسه اصلی یا پیش جلسه این موضوع تشریح شود. بی تردید در موضوع انتصابات قانون باید اجرا شود.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • تلاش مدیریت شهری برای تامین 2 هزار اتوبوس و 600 واگن مترو
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت