X
تاریخ انتشار: شنبه 03 تیر 1402 - 09:44
کد خبر: 20721
تمایل بورس به مثبت شدن/پیش بینی بازار سهام امروز 3 تیر
 

تمایل بورس به مثبت شدن/پیش بینی بازار سهام امروز 3 تیر

بورس در شرایطی قرار دارد که نمی توان انتظار رشد پرشتاب از آن داشت. اما ممکن است بازار حرکتی کم جان به سمت بالا داشته باشد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛  چشم‌انداز قیمت دلار همچنان کاهشی است و با توجه به خبرهایی که درباره توافق های بین المللی منتشر می شود، انتظار این است که دلار همچنان به مسیر کاهشی خود ادامه دهد.

البته معمولا افت قیمت دلار فرسایشی است. به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که قیمت ارز به سرعت پایین بیاید و کف خود را ببیند. به همین دلیل اثر این موضوع در سایر بازارها نمایان می شود که بازار سرمایه هم اثرپذیری پررنگی از این اتفاقات خواهد داشت.

فعلا یکی از دغدغه های اصلی بورسی ها این است که دلار تا کجا پایین می رود. اگر پاسخ این سوال برای فعالان بازار سهام آشکار شود، آن وقت  بورس هم وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

بروز نشانه های امیدوارکننده

در این وضعیت، اکثر فعالان بورس انتظار ندارند که بازار راه جدیدی در پیش بگیرد یا اینکه رشدی چشمگیر داشته باشد. اما به این دلیل که بازار بیش از یک ماه است منفی شده و قیمت بسیاری از نمادها هم افت های زیادی داشته، این انتظار وجود دارد که بازار یک حرکت موقت در جهت مثبت داشته باشد.

چند روزی می شود که بازار نشانه های مثبتی بروز می دهد. اما این نشانه ها چندان قوی نیستند. به همین دلیل فعالان بورس معاملات این روزها را به دقت زیر نظر گرفته اند تا درصورتی که بازار سیگنال ورود صادر کرد، مجددا خریدهای خود را انجام دهند.

یکی از مواردی که بورسی ها آن را دنبال می کنند، ارزش معاملات خرد است. فعلا ارزش معاملات خرد به شدت پایین آمده و نسبت به روزهای اوج بازار، تقریبا یک چهارم شده است. اما در روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد درشرایطی 6600 میلیارد تومان ثبت شد که چهار نماد پرمعامله به دلیل برگزاری مجمع، متوقف بودند.

ارزش معاملات کمتر هم می‌شود؟

به طور کلی هم باید گفت که در تیرماه به دلیل برگزاری پرتعداد مجامع، در اکثر روزها بسیاری از نمادها متوقف هستند و طبیعی است که در این ماه ارزش معاملات کمتر از گذشته شود.

با توجه به وضعیت معاملات روز چهارشنبه، برای امروز می توان بازاری متعادل را پیش بینی کرد که البته بیشتر تمایل به مثبت شدن وجود دارد. اما بعید است شاخص ها نوسانات پرشتابی داشته باشند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • تمایل بورس به مثبت شدن/پیش بینی بازار سهام امروز 3 تیر
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت