X
تاریخ انتشار: یکشنبه 05 دی 1400 - 08:18
کد خبر: 17225
تهران چقدر در برابر زلزله ایمن است؟ / ساختمان‌هایی شبیه پلاسکو در پایتخت!
 

تهران چقدر در برابر زلزله ایمن است؟ / ساختمان‌هایی شبیه پلاسکو در پایتخت!

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت اعلام کرد: به منظور کاهش تلفات حوادث از جمله زمین‌لرزه باید موضوع ایمن‌سازی شهر تهران مورد توجه قرار گیرد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست هم اندیشی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: با وجود تمام تلاش‌ها نهایتاً می‌توانیم کمتر از یک دقیقه به طور قطعی از وقوع زلزله خبر دهیم. این فاصله برای اطلاع به همه مردم کافی نیست اما می‌توانیم در این بازه زمانی شیرهای گاز شهری را بسته، قطارهای مترو را متوقف و از بروز برخی بلایا پیشگیری کنیم.

وی گفت: زلزله بم نشان داد که اگر تلاش کنیم می‌توانیم در کاهش اثرات بلایا مؤثر باشیم. بعد از زلزله بم آئین نامه‌های ساخت و ساز تغییر کرد و به همین دلیل تعداد کشته‌ها در زلزله کرمانشاه بسیار کمتر از بم بود. هر چند که عوامل دیگر نیز در کم بودن تلفات این زلزله مؤثر بود.

نصیری اظهار داشت: ما مخاطرات طبیعی داریم اما بحران طبیعی نداریم. زمانی یک مخاطره به بحران تبدیل می‌شود که کم کاری انسان در ایجاد زیرساخت‌ها نقش داشته باشد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار داشت: ایمنی غیر سازه‌ای یکی از عواملی است که در ایجاد تلفات اهمیت دارد. گاهی با یک زلزله کوچک به دلیل نبود ایمنی سازه‌ای در منازل شاهد آسیب‌های فراوان هستیم. از سوی دیگر آموزش‌های صحیح به شهروندان نیز بسیار اهمیت دارد.

نصیری بیان کرد: متأسفانه مردم هنوز مکان‌های امن منازل خود و اقدامات لازم در هنگام زلزله را نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران دارای ۴ مرحله است اظهار داشت: مهمترین مرحله، قسمت اول است و ما باید در این زمینه مدیریت ریسک و پیشگیری را برای کاهش تلفات انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بحث ایمن سازی شهر تهران باید جدی گرفته شود بیان کرد: تعداد زیادی از ساختمان‌ها در شهر تهران شبیه ساختمان سینا اطهر و پلاسکو هستند اما هنوز زمان وقوع حادثه برای آنها نرسیده است. در همین راستا از طریق قوه قضائیه و دیگر نهادها برای برخورد با مراکز ناایمن اقدام خواهیم کرد.

نصیری بیان کرد: بسیاری از مراکز نا ایمن شهر شامل تالارها، بیمارستانها، پاساژها و … هستند. از سوی دیگر بحث شناسنامه ساختمانها باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: در بحث آمادگی نیز باید مکان‌هایی را در سطح شهر در نظر بگیریم که در آن بیمارستان‌های جدیدالاحداث به همراه مراکز اسکان اضطراری و مراکز امدادی دیده شود. ایده آل ما ایجاد ۵ مرکز با چنین ظرفیتی در تهران است اما در حال حاضر به دنبال ایجاد یک مرکز اینچنینی هستیم.

وی ادامه داد: تهران دارای کمبود بیمارستان ایمن است و در برخی مناطق تنها یک بیمارستان داریم که باید در این راستا بیمارستان سازی در شهر رونق گیرد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • تهران چقدر در برابر زلزله ایمن است؟ / ساختمان‌هایی شبیه پلاسکو در پایتخت!
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت