X
تاریخ انتشار: شنبه 16 دی 1402 - 01:48
کد خبر: 22493
تورم میوه را جایگزین گوشت و لبنیات کرد
 

تورم میوه را جایگزین گوشت و لبنیات کرد

افزایش قیمت مواد غذایی همچون محصولات پروتئینی و لبنیات، بازار میوه و تره بار را رونق داده. به گفته فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان، مصرف واقعی میوه حدود 4 درصد افزایش پیدا کرده که البته این افزایش در میان گروه‌های مختلف درآمدی متفاوت بوده است.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ رفردین یزدانی توضیح داده اگر جامعه را به سه گروه تقسیم‌بندی کنیم، در سال ۱۴۰۱ به طور متوسط گروه کم‌درآمدها در طول سال ۴.۵ میلیون تومان، میان‌درآمدها ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و پردرآمدها حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای خرید میوه و سبزیجات‌ هزینه کرده‌اند.

یزدانی با اشاره به اتفاقاتی که در بازار میوه و تره‌بار افتاده است، می‌گوید: در یک تا دو سال اخیر قیمت محصولاتی مانند محصولات پروتئینی و لبنیات با افزایش قیمت‌های قابل توجهی روبه‌رو شده اما تورمی که در بازار میوه و سبزیجات اتفاق افتاده با نرخ کمتری نسبت به تورم عمومی کشور بوده. این موضوع باعث شده تا بخشی از گرو‌ه‌های کم‌درآمد و میان‌درآمد مجبور به جایگزینی الگوی تغذیه شوند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • تورم میوه را جایگزین گوشت و لبنیات کرد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb
طراحی سایت