X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 07:42
کد خبر: 18004
توقف ۸۵ دقیقه‌ای تولید دخانیات در ایران
 

توقف ۸۵ دقیقه‌ای تولید دخانیات در ایران

شرکت دخانیات ایران همزمان با هشتاد و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت و به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات، به مدت ۸۵ دقیقه، فعالیت همه کارخانجات و ادارات خود در سطح کشور را متوقف کرد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از گروه اقتصادی ایسکانیوز، همه‌گیری مصرف دخانیات یکی از مشکلات جهانی و همچنین کشور ما در عضر حاضر است.

توسعه بی‌سابقه تولیدات مواد دخانی و فروش فوق العاده آن در سراسر دنیا خصوصاً نواحی کم درآمد زیانهای جسمی و روحی را برای جوامع به همراه دارد بطوریکه بسیاری از مرگهای ناشی از سرطان ریه، حفره دهان، معده، مری، مثانه، پانکراس و کلیه به دخانیات نسبت داده می شود. همچنین استعمال دخانیات موجب افزایش بیماریهای قلبی، عروقی و مرگ و میر ناشی از این بیماری می گردد.

دیروز هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت دخانیات در ایران و روز جهانی دخانیات بود.

به همین مناسبت، شرکت دخانیات ایران ساعت ۱۴ بعدازظهر دیروز به مدت ۸۵ دقیقه، فعالیت همه کارخانجات و ادارات خود را در سطح کشور متوقف کرد.

محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در این باره عنوان کرد: ما به شرکت دخانیات ایران به عنوان یک صنعت نگاه می‌کنیم و با این نگاه، نه تنها موافق گسترش مصرف سیگار در کشور نیستیم، بلکه با آن مخالفیم و تنها به دلیل ویژگی ظرفیت اشتغال‌زایی و جلوگیری خروج ارز از کشور به فعالیت آن ناگزیریم.

شیخان با اشاره به برنامه‌های خاصی که برای روز جهانی بدون دخانیات در نظر گرفته شده، تأکید کرد: متوقف کردن خط تولید محصولات دخانی در کارخانجات دخانیات کشور یک حرکت نمادین در راستای حمایت از سیاست های «جهان بدون دخانیات» است.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بیان داشت: باوجود اینکه امروزه مصرف سیگار در جهان رواج پیدا کرده است، ما برای سالم سازی نسل آینده کشور و نیز پرهیز از هر نوع ماده دخانی برنامه های جدیدی داریم.

شیخان به همه کسانی که همزمان با روز جهانی بدون دخانیات تصمیم به ترک سیگار می‌گیرند تبریک گفت و یادآور شد: بسیاری از بیماری‌های انسان‌ها در جوامع امروزی ناشی از مصرف دخانیات است و همه نهادهای متولی باید برای سبک زندگی سالم و بدون دخانیات تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • توقف ۸۵ دقیقه‌ای تولید دخانیات در ایران
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت