X
تاریخ انتشار: شنبه 15 مهر 1402 - 10:51
کد خبر: 22146
تک نمادها در بورس صف‌نشین می‌شوند
 

تک نمادها در بورس صف‌نشین می‌شوند

در علم تکنیکال، زمانی که اکثر بازار بروی یک نقطه اجماع دارند، همه در آن نقطه دست روی دست می‌گذارند و کسی در آن محدوده کاری نمی‌کند.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ هفته سوم مهرماه در شرایطی آغاز می شود که بسیاری از کارشناسان پاییز را فصل چندان مساعدی برای بازار سهام پیش بینی نمی کنند.

هابیل خاوری، کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: در این برهه زمانی، حجم معاملات در بازار سهام در هفته آینده از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین اهمیت ایجاد اقبال به بازار سهام هم افزایش پیدا کرده است. ریسک تعطیلات سریالی از سر بازار برداشته شده است به همین خاطر انتظار می‌رود که حجم و ارزش معاملات نرمال شده و مسیر اصلی بازار مشخص شود. 

وی ادامه داد: در این بین میان فعالان محدوده ۲ میلیون الی ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد به عنوان کف بازار مطرح شده است. در علم تکنیکال، زمانی که اکثر بازار بروی یک نقطه اجماع دارند، همه در آن نقطه دست روی دست می‌گذارند و کسی در آن محدوده کاری نمی‌کند. این موجب رفتار معکوس در  بازار می‌شود، پس باید دید بازار طی این هفته سرنوشت ساز چطور عمل می‌کند.

این فعال بورسی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در کنار این موضوعات با توجه به تعطیلات سریالی و اهنگ معاملات و کم رمق بودن در هفته های گذشته شتاب حرکت نزولی کم بوده است و بیشتر اصلاح زمانی رخ داده است، که همین موضوع می تواند تایید کننده این باشد که بازار در موج B قرار داشته تا به امروز و در انتظار یک خبر یا چیزی از جنس مثبت برای بازار هست. از نظر قیمتی حدود ۳۸ درصد موج A را تا به اینجا اصلاح کرده ایم و از بعد زمانی نیز به ۲ برابر موج A تقریبا رسیده ایم. نسبت زمان و قیمت مقادیر ایده آلی برای شاخص کل را رقم زده اند و بازار منتظر یک جرقه است، و این جرقه می تواند بالا رفتن حجم و ارزش معاملات باشد. تا خریداران و پول های پارک شده را راغب به خرید کند.

خاوری اظهار کرد: در صورت شکست محدوده اعلام شده، پاییز امسال به پاییزی بسیار سردی برای اهالی بازار سرمایه تبدیل خواهد شد. با توجه به اهمیت هفته آینده، اکثر فعالین نیز دست به عصا حرکت خواهند کرد. با توجه به فاکتورهای اعلامی هفته آینده را باید هفته‌ای متعادل دانست تا تکلیف مسیر اساسی مشخص شود. در این هفته، بازاری با چاشنی سبز کم رنگ با تک نماد هایی صف خرید خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: در خصوص گروه‌های پیشتاز، کلیت بازار در شرایطی مشابه به سر می‌برد و پولی که در بازار است روزانه از گروهی به دیگر می‌رود. پول به اصطلاح هوشمند در چرخش این و هر روز در گروهی نوسان ایجاد می‌کند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • تک نمادها در بورس صف‌نشین می‌شوند
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت