X
تاریخ انتشار: شنبه 23 بهمن 1400 - 11:40
کد خبر: 17456
جزئیات توافق ایران و روسیه در بخش راه‌آهن
 

جزئیات توافق ایران و روسیه در بخش راه‌آهن

نماینده مردم گرگان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به روسیه، مقرر شد که روس ها در راه آهن ایران سرمایه گذاری کنند و در این صورت شرایط بهتر شده و تحول عظیمی ایجاد می کند.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های شبکه ریلی کشور متناسب با ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه برای حمل و نقل کالا و صادرات نیست.

رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: ظرفیت های حمل و نقل ریلی در گلستان و کشور بالا بوده ولی شرایط لازم را برای جابجایی کالا را ندارد لذا باید شرایط و امکانات و زیرساخت های این امر را فراهم کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون رابطه ما با ترکمنستان بهتر شده و می توان از این مسأله برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی استفاده کرد در نتیجه باید شرایط زیرساختی را فراهم کنیم زیرا شرایط مرزی آماده است.

وی با اشاره به مسیر ریلی موجود از شمال به جنوب، گفت: برای ارتباط و ایجاد کریدور شمال- جنوب و اتصال به آب‌های آزاد و اروپا، باید مسیر ریلی از سمت شاهرود و سمنان ایجاد شود زیرا مسیر فعلی از سمت مازندران طولانی بوده و برای تجار صرفه اقتصادی ندارد.

سنگدوینی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به روسیه، مقرر شد که روس ها در راه آهن ایران سرمایه گذاری کنند و در این صورت شرایط بهتر شده و تحول عظیمی ایجاد می کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه آزاد اینچه برون مصوبات و مجوزات لازم را داشته و باید در روند مطالعات و ساخت آن سرعت داده شود و زیرساخت ها فراهم شده تا برای صادرات و واردات کالا موثر باشد.

وی ادامه داد: در غیر اینصورت شرایط خوبی از نظر توسعه تجارت و اقتصاد نخواهیم داشت لذا باید از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

سنگدوینی بیان کرد: با ایجاد زیرساخت ها، کشورهای دیگر هم می توانند صادرات خود را از کشور و خاک ما انجام دهند. نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: توسعه راه آهن حائز اهمیت بوده و چون هزینه انتقال کالا را نسبت به کامیون کاهش می دهد لذا باید به این مسأله توجه ویژه شود.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • جزئیات توافق ایران و روسیه در بخش راه‌آهن
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت