X
تاریخ انتشار: شنبه 23 بهمن 1400 - 12:01
کد خبر: 17459
خسارت کشاورزان پرداخت می شود
 

خسارت کشاورزان پرداخت می شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیمه، خسارت محصولات یخ‌زده کشاورزان را پرداخت خواهد کرد درباره برنامه آبیاری نوین در کشاورزی کشور گفت گسترش آبیاری نوین که در برنامه ششم توسعه وجود داشت در برنامه هفتم توسعه نیز ادامه خواهد یافت.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ این روزها با تغییرات اقلیمی که در کشور رخ داده است و البته همه دنیا درگیر این موضوع هستند در آستانه فصل سرما موضوع یخ‌زدگی محصولات کشاورزی از مهم‌ترین دغدغه‌های باغداران و کشاورزان است. چند روز قبل با شروع فصل سرما سازمان هواشناسی نسبت به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور هشدار داد و اعلام کرد که ممکن است خسارت سنگینی به محصولات کشاورزی وارد شود. در کنار این موضوع مسئله کمبود آب در کشور از خطرهای جدی آینده اقتصاد کشاورزی در ایران است.

«سیدجواد ساداتی‌نژاد»، وزیر جهاد کشاورزی درباره هشدار هواشناسی برای سرمازدگی محصولات ۱۱  استان کشور گفت: «ما مانند همیشه در معاونت برنامه‌ریزی در حوادث غیرمترقبه از جمله مسائل هواشناسی رصد روزانه داریم و هشدارهای لازم در این زمینه را همیشه داده‌ایم.»

نگاه ما این است که آبیاری نوین را به سمت آبیاری‌های جدید زیرسطحی در حوزه‌های مختلف توسعه دهیم و فقط به آبیاری‌هایی که با عنوان قطره‌ای هستند، اکتفا نکنیم و این موضوع را توسعه دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: «در موضوعات این‌چنینی که اتفاق می‌افتد قاعدتاً موضوع بیمه هم کمک‌کننده است و حتماً معاونت مربوطه این موضوع را بررسی و رسیدگی خواهد کرد و در صورت خسارت و وجود بیمه آن را جبران می‌کند.»

ساداتی‌نژاد در ادامه درباره آبیاری نوین در وزارت جهاد کشاورزی گفت: «یکی از برنامه‌های مهم ما در وزارت جهاد کشاورزی آبیاری نوین است و در دولت سیزدهم پیگیر هستیم تا در قانون برنامه هفتم بتوانیم بحث کمک بلاعوض که از طریق دولت در برنامه ششم وجود داشت، در برنامه هفتم هم استمرار دهیم تا سطح آبیاری نوین را توسعه دهیم.»

وی گفت: «نگاه ما این است که آبیاری نوین را به سمت آبیاری‌های جدید زیرسطحی در حوزه‌های مختلف توسعه دهیم و فقط به آبیاری‌هایی که با عنوان قطره‌ای هستند، اکتفا نکنیم و این موضوع را توسعه دهیم.»

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • خسارت کشاورزان پرداخت می شود
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت