X
تاریخ انتشار: شنبه 14 اسفند 1400 - 11:20
کد خبر: 17547
دهمین روز حمله روسیه به اوکراین/3 شهر در آستانه سقوط
 

دهمین روز حمله روسیه به اوکراین/3 شهر در آستانه سقوط

جنگ روسیه با اوکراین در حالی امروز شنبه وارد دهمین روز شد که ارتش اوکراین اعلام کرده است که حملات نیروهای روسیه به کی‌یف و خارکیف - دومین شهر بزرگ این کشور - ادامه دارد. شهردار ماریوپل نیز تایید کرد که روس‌ها این شهر و بندر استراتژیک آن را در دریای "آزوف" در جنوب اوکراین محاصره کرده‌اند.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ جنگ روسیه علیه اوکراین امروز شنبه وارد دهمین روز خود شد. یک مقام اطلاعاتی غربی گفته روس‌ها آماده بمباران شهرهای اوکراین تا زمان تسلیم هستند.

همچنین شهردار ماریوپل از محاصره بندر این شهر توسط روس‌ها خبر داد.

به موازات آن، مقامات کی‌یف تاکید کردند که اخباری از درگیری در خیابان‌های شهر "سومی" گزارش شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و دبیرکل ناتو باوجود درخواست‌های مکرر ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین برای اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، با این اقدام مخالفت کردند.

نیروهای روسیه روز جمعه کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب اوکراین که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می‌شود را به دست گرفتند و در حال تنگ‌تر کردن حلقه محاصر کی‌یف، پایتخت اوکراین‌اند.

زلنسکی، پوتین را به تروریسم هسته‌ای متهم کرده است و درخواست‌های مکرر او از رییس‌جمهوری روسیه برای مذاکره رو در رو بدون پاسخ مانده است.

در حالی که در دور دوم گفت‌وگوهای صلح هیات‌های روسیه و اوکراین بر سر ایجاد کریدور امن برای خروج غیرنظامیان از اوکراین توافق شده، هنوز تاریخ برگزاری سومین‌ دور گفت‌وگوها روشن نیست.

روسیه درگیری را برای ایجاد کریدور بشردوستانه "متوقف" می‌کند

رسانه دولتی روسیه گزارش داد، نیروهای روسیه از ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو (هفت به وقت گرینویچ) "شلیک را متوقف می‌کنند" تا اجازه ایجاد مسیرهای بشردوستانه در ماریوپول و ولنوواخا را بدهند.

رایزنی تلفنی شویگو و گوترش پیرامون اوکراین

وزیر دفاع روسیه و دبیرکل سازمان ملل در تماسی تلفنی با یکدیگر درباره اوضاع و شرایط در اوکراین گفت‌و گو کردند. سرگئی شویگو او را از انگیزه‌های مسکو برای آغاز "عملیات نظامی ویژه" مطلع کرده و به عدم تمایل اوکراین برای اجرای توافق‌نامه مینسک به مدت هشت سال، نفوذ افرادی با دیدگاه‌های "نئونازی" در ارتش و نهادهای دولتی و بمباران مناطق دونباس اشاره کرد.

شویگو گفت: به علاوه، کشورهای غربی سال گذشته به طور قابل توجهی ارسال تسلیحات به اوکراین را افزایش دادند و کی‌یف را برای حل این درگیری از طریق زور آماده ساختند.

ناوالنی از روس‌ها خواست فردا در سراسر جهان تجمع ضد جنگ برگزار کنند

الکسی ناوالنی، منتقد به زندان افتاده سرشناس کرملین از روس ها خواست فردا یکشنبه ۶ مارس در شهرهای روسیه و سراسر جهان علیه جنگ در اوکراین تظاهرات برپا کنند. او ولادیمیر پوتین را متهم کرد که به اینکه "مایه شرمساری پرچم و زبان روسیه" شده است.

تدارک اتحادیه اروپا و آمریکا برای وضع تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا و آمریکا آماده‌اند تا در صورت ادامه جنگ اوکراین، تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه اعمال کنند.

نشست فوق العاده شورای امنیت درباره اوکراین/ نشست جدید دوشنبه برگزار می‌شود

 روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل نشستی را به درخواست لندن در پی آتش سوزی در یکی از مراکز آموزشی پس از بمباران نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین برگزار کرد.

رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی در سخنرانی خود با بیان اینکه درگیری‌ها در اوکراین باید فورا متوقف شود، گفت: "باید برای جلوگیری از یک حادثه هسته‌ای جدید در اوکراین تلاش کرد."

بیانیه کاخ سفید درباره درخواست سناتور آمریکایی برای ترور پوتین

کاخ سفید تأکید کرد که از اظهارات سناتور جمهوری خواه آمریکایی که خواستار ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شده بود، حمایت نمی کند.

زلنسکی: کی‌یف هستم، جایی نرفتم!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ساعاتی پس از آنکه یکی از نمایندگان پارلمان اعلام کرد به لهستان گریخته و در حال حاضر در سفارت آمریکا در آنجا مخفی شده است، این ادعا را رد و بر حضور خود در کی‌یف، پایتخت این کشور تاکید کرد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • دهمین روز حمله روسیه به اوکراین/3 شهر در آستانه سقوط
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت