راهاندازی نخستین شرکت تاکسی اینترنتی شهرداری تهران
مراحل اولیه برای صدور مجوز نخستین شرکت تاکسی اینترنتی شهرداری تهران انجام شد.
نظر سنجی:
بهگزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ در سالهای اخیر فعالیت تاکسیهای اینترنتی بهشکل چشمگیری گسترش داشته و همانطور که در جذب مسافر موفق عمل کرده، در جذب افراد بسیاری برای فعالیت بهعنوان راننده در این شرکتها نیز موفق بوده و به یک بازار کار تبدیل شده است.
برای حضور در این بازار کار، رانندگان تاکسی نیز مستثنی نبودهاند و بسیاری از آنها کنار فعالیت ذاتی خود، بخشی از جابهجایی مسافران را از طریق شرکتهای ارائهدهنده تاکسی اینترنتی انجام میدهند؛ البته طبق اظهارات مسئولان سابق سازمان تاکسیرانی شهر تهران این کار با در نظر داشتن برخی قواعد بلامانع است، بهعنوان مثال این دسته از شرکتها باید از تاکسیهای دارای پروانه و بهعبارتی از تاکسیهای فعال، استفاده کنند علاوه بر این باید اطلاعات تاکسیهایی که در شرکتهای اینترنتی مشغول به فعالیت هستند بههمراه عملکردشان در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار گیرد؛ این در حالی است که اساساً تاکسیهای گردشی و تلفنی در واقع باید همین کار را انجام دهند و بهصورت گردشی مسافران را از مبدئی به مقصدی برسانند، بنابراین فعالیت آنها بهصورت اینترنتی و هدایتشده مشکلی ندارد و برای تاکسیهای خطی هم قاعدهای تعیین شده است که در زمانهای مشخصی که ضرورت دارد در خطوط تعیینشده خدمات ارائه دهند و بهشکل اینترنتی فعال نباشند.
با توجه به بستر مناسبی که برای فعالیت تاکسیرانها بهصورت اینترنتی فراهم است، مدیریت شهری تهران در تدارک راهاندازی شرکتی برای فعالیت بهصورت اینترنتی، در تعامل با ایرانخودرو است.
مهدی وحدتکار مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران دراینباره اظهار کرد: در دوره مدیریت قبلی بحث تعامل با ایرانخودرو برای راهاندازی تاکسی اینترنتی مطرح شد، بعد از آن تاکسیرانی و ایرانخودرو تغییر مدیریت داشتند، اما ما مسیر را ادامه دادیم.
وی با بیان اینکه "در زمان حاضر برای یک شرکت تاکسی اینترنتی پروانه موقت اولیه صادر شده است"، گفت: باید یکسری مدارک و شرایط اختصاصی فراهم شود تا پروانه صادر شود. از جانب شهرداری تهران موضوع پیگیری میشود ولی منتظریم تا ببینیم که ایرانخودرو با تغییر مدیریتی که داشته است چه سیاستی را اتخاذ میکند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خاطرنشان کرد: در این تعامل ما مشکلی نداریم و علاقهمندیم با توسعه شرکتهای خصوصی خدمترسانی به مردم را توسعه بدهیم. «تارا» بهعنوان خودرویی که سطح خدمتدهیاش بالاست، مدنظر است، این خودرو برای راننده هم مناسب است و با داشتن دنده اتوماتیک خودرو، راننده میتواند خدمات بهتری به مردم ارائه بدهد.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات به رانندگان این حوزه عنوان کرد: شرایطی برای تاکسیران در نظر گرفته شده است؛ زیرا تارا خودرویی بهنسبت گران در برابر دیگر خودروهای تاکسی است، به همین منظور تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
علیرغم اینکه راهاندازی این سیستم در شهرداری تهران امر مثبتی تلقی میشود اما انتخاب «تارا» بهعنوان خودروی توافقی شهرداری و ایرانخودرو موضوعی است که باید قدری درباره آن تأمل شود زیرا بهنظر میرسد طبق اظهارات برخی از شهروندان، تارا خودروی خوشنامی از لحاظ کیفیت بدنه نیست.
انتهایپیام/