X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 دی 1402 - 01:06
کد خبر: 22451
رسیدن به خودکفایی محصولات راهبردی در ۱۰ سال آینده با تصویب سند امنیت غذایی
 

رسیدن به خودکفایی محصولات راهبردی در ۱۰ سال آینده با تصویب سند امنیت غذایی

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ضرورت خودکفایی در محصولات کشاورزی گفت: براساس سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی، کشور تا ۱۰ سال آینده در محصولات راهبری کشاورزی به خودکفایی می‌رسد.
نظر سنجی: Article Rating
به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات، سیدمجتبی خیامنکویی در برنامه روزی نو (رادیو اقتصاد) با اشاره به تدوین سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی گفت: این سند در راستای ایجاد یک انسجام کلی در حوزه امنیت غذایی کشور، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت ۲۶ دستگاه در قوای سه گانه تدوین و تصویب شد.
وی با بیان این که با تصویب این سند ریلگذاری ۱۰ سال آینده حوزه‌ امنیت غذایی مشخص شد، تصریح کرد: بر اساس این سند کشور در افق ۱۴۱۱ در اکثر محصولات راهبردی به خودکفایی کامل یا ۹۰ درصدی می‌رسد.
خیامنکویی با اشاره به این که تدوین این سند الهام گرفته از رهنمود‌ها و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سیاست‌های برنامه‌ هفتم بوده است، افزود: تولید محصولات راهبردی جزو اولویت‌های کشور است و در دو سال گذشته بدون افزایش زیر کشت، ۶ میلیون تن افزایش تولید گندم داشته‌ایم و این نشان از ظرفیت بهره‌وری در کشور است.
وی به پتانسیل و ظرفیت موجود خودکفایی در محصولات راهبردی در کشور اشاره کرد و گفت: خودکفایی با افزایش بهره‌وری و افزایش ضریب نفوذ دانش امکان‌پذیر است تا به یک نقطه پایدار در تامین امنیت غذایی در محصولات راهبردی دست پیدا کنیم  .

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • رسیدن به خودکفایی محصولات راهبردی در ۱۰ سال آینده با تصویب سند امنیت غذایی
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت