X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 خرداد 1401 - 09:08
کد خبر: 18035
رشد ۶ درصدی قیمت مسکن در تهران
 

رشد ۶ درصدی قیمت مسکن در تهران

متوسط قیمت مسکن در تهران طی معاملات اردیبهشت به متری ۳۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافت.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ بانک مرکزی گزارش وضعیت بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت امسال را اعلام کرد که بر این اساس متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت ۳۶ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شده است که نسبت به ماه قبل (فروردین ۱۴۰۱) ۶.۱ و نسبت به ماه مشابه سال قبل (اردیبهشت ۱۴۰۰) ۲۶.۲ درصد رشد داشته است.

تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت امسال ۱۰ هزار و ۴۹۰ فقره گزارش شده که نسبت به فروردین سال جاری ۲۰۶.۱ درصد و نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱۶۶.۴ درصد رشد داشته است.

تحولات اجاره بها

طبق آنچه بانک مرکزی اعلام کرده اجاره مسکن در شهر تهران طی اردیبهشت ماه سال جاری ۴۶ و در کل کشور ۵۰.۶ درصد نسبت به اردیبهشت سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین اجاره بها در ماه گذشته نسبت به ماه قبل از آن (فروردین ۱۴۰۱) افزایش ۱.۹ درصدی در شهر تهران و ۲ درصدی در کل مناطق شهری داشته است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق پایتخت

برآوردهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در اردیبهشت ماه امسال منطقه ۱۸ با متوسط قیمت ۱۸ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۹۰۰ تومان در هر متر مربع واحد مسکونی ارزان‌ترین منطقه تهران بود و پس از آن مناطق ۱۷ و ۲۰ با متوسط به ترتیب ۱۹ و ۱۹.۲ درصد میلیون تومان در هر متر مربع تعلق دارد.

گران‌ترین منطقه پایتخت در معاملات مسکن اردیبهشت امسال مانند ماههای گذشته، منطقه یک با متوسط هر متر ۷۴ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان تعیین شده و پس از آن منطقه ۳ و ۲ با به ترتیب ۶۶.۴ و ۵۴ میلیون تومان در هر متر قرار دارند.

پرمعامله ترین منطقه تهران، منطقه ۵ با هزار و ۶۸۲ فقره معامله مسکن برآورد شده و در رتبه‌های بعدی منطقه ۱۰ با هزار و ۵۳ فقره معامله مسکن و منطقه ۲ با ۹۷۲ فقره پراستقبال ترین مناطق تهران برای خریداران مسکن هستند.

منطقه ۱۹ با ۷۳ معامله مسکن کم اقبال ترین منطقه تهران بود و پس از آن منطقه ۲۰ با ۱۱۴ و منطقه ۲۲ با ۱۵۲ فقره معامله در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

انتهای‌پیام/

 

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • رشد ۶ درصدی قیمت مسکن در تهران
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت