سقوط یا رشد شاخص بورس در شرایط کنونی در گرو اعمال سیاست‌های دولت است
X
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 10:02
کد خبر: 8832
رشد یا سقوط بازار بورس در گرو اعمال سیاست‌های دولت/ رونق دلالی با فرار سرمایه‌ها از بورس
دارابی در گفتگو با ((اقتصاد بازرگانی)) تاکید کرد:
 

رشد یا سقوط بازار بورس در گرو اعمال سیاست‌های دولت/ رونق دلالی با فرار سرمایه‌ها از بورس

یک کارشناس حوزه بازار سرمایه گفت:سقوط یا رشد شاخص بورس در شرایط کنونی در گرو اعمال سیاست‌های دولت است و اگر سرمایه‌ها از بورس خارج شوند موجب ایجاد تورم و رونق دلالی در بازار خواهد شد که وقوع این اتفاق‌ها افزایش قیمت‌ها را در پی خواهد داشت.
نظر سنجی: Article Rating

همایون دارابی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی با اشاره به اینکه  اقتصاد ایران یک اقتصاد پرپتانسیلی است که در آن رقم قابل توجهی نقدینگی در اختیار مردم است گفت: همین پتانسیل در حوزه هایی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها باعث می‌شود که رشد اقتصادی در ایران در رده بالایی قرار داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی حوزه بورس و بازار سرمایه  با بیان اینکه با توجه به موارد بالا، بازار سرمایه می‌تواند در بلندمدت روند مثبتی داشته باشد، افزود: امیدمان این بود که طی سال‌های پیش روزی شاهد رشد بازار و تجهیز منابع مردم برای اشتغال، توسعه اقتصادی و افزایش بهره‌وری بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه باشیم.

وی گام‌های اولیه برای سرمایه گذاری در بورس را این چنین تشریح کرد: رسانه ها باید اطلاعات کافی را به مردم انتقال دهند. با توجه به اینکه متاسفانه در  نظام آموزش مدارس، مباحث اقتصادی مغفول مانده است باید از طرق آموزشهای ثانویه این اطلاعات  در اختیار علاقه مندان سرمایه گذاری در بورس قرار گیرد. ممکن است فردی مهندس شود ولی اطلاعاتی در مورد بازار سرمایه و بازار بورس و کارکردهای آن نداشته باشد. ما در این زمینه ضعفهای زیادی داریم و امیدواریم رسانه‌ها فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه داشته باشند و با اطلاع رسانی مفید و دقیق به آگاهیبخشی مردم در این زمینه کمک کنند.

دارابی تصریح کرد: مردم و کسانی که می‌خواهند وارد بورس شوند می‌توانند از طریق سایت‌های متعدد آموزشی که توسط سازمان بورس  اداره میشود در بورس سرمایهگذاری کنند. سایت مجازی بورس که در آن مردم می‌توانند بدون پرداخت مبلغ، خرید و فروششان را انجام دهند و از فیلم ها، کتاب‌ها و جزوه‌های متعددی که نحوه ورود و سرمایه گذاری در بورس را آموزش می‌دهد به صورت بهینه استفاده کنند.
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری و مدت زمان بازدهی آن در بورس، این‌گونه عنوان کرد: هیچ محدودیتی در خصوص میزان سرمایه گذاری در بورس نیست. چنانچه سرمایه‌گذار بر اساس مشخصههای بلندمدت وارد بورس شود،  عواملی چون  رشد شرکت و افزایش فروش آن می‌تواند شرایط خوبی را برای سرمایه گذار رقم بزند.
دارابی در خصوص جایگزین بورس گفت: عملا جایگزینی برای بورس وجود ندارد، تنها بازاری که با مزیت اقتصادی، اشتغال و توسعه را به همراه آورد بورس است و معنی ندارد که بازار جایگزینی را برای بورس معرفی کنیم زیرا همیشه بورس وجود دارد و ادامه خواهد داشت.
این کارشناس اقتصادی حوزه بورس و بازار سرمایه خاطرنشان کرد: قطعا دولت توانایی بالایی در ساپورت سرمایه های مردمی را دارد و از طرفی سهم دولت در مدیریت بنگاه ها بسیار بالاست. اکثر شرکت های بزرگ ما توسط دولت و نهادهای عمومی وابسته به دولت از جمله تامین اجتماعی، صندوق های بازنشستگی  اداره می‌شوند پس در نتیجه دولت می‌تواند بدین طریق سرمایه های موجود در بورس را مدیریت کند.
 دارابی در پایان افزود: دولت می‌تواند با سیاستگذاری خوب زمینه رشد بازار را فراهم کند و یا بالعکس با سیاستگذاری نامناسب بازار را به سرازیری بکشاند. وضعیت سیاستی و تحولات بازار جهانی در شرایط بورس بسیار موثر است.سقوط یا رشد شاخص بورس در شرایط کنونی در گرو اعمال سیاست‌های دولت است و اگر سرمایه‌ها از بورس خارج شوند موجب ایجاد تورم و رونق دلالی در بازار خواهد شد که وقوع این اتفاق‌ها افزایش قیمت‌ها را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • رشد یا سقوط بازار بورس در گرو اعمال سیاست‌های دولت/ رونق دلالی با فرار سرمایه‌ها از بورس
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت