X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 08:30
کد خبر: 20691
روند اصلاحی شاخص کل بورس ادامه دارد؟ / هفته آینده کدام نمادها وضعیت بهتری خواهند داشت؟
 

روند اصلاحی شاخص کل بورس ادامه دارد؟ / هفته آینده کدام نمادها وضعیت بهتری خواهند داشت؟

همان طور که در هفته گذشته پیش بینی شد بازار سرمایه در هفته اخیر روند نزولی در پیش گرفت و بر خلاف انتظار نگارنده مبنی بر منفی متعادل با افت سنگین ۴.۵ درصدی برای شاخص کل و ۴.۶ درصدی برای شاخص هم وزن همراه شد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ از جمله علت‌های اصلی ریزش بازار در این هفته ریزش دلار تا محدوده ۴۷هزار تومان و افشای ایران خودرو مبنی بر عدم پرداخت مابه التفاوت قیمت فروش و بهای تمام شده توسط دولت بود. روز چهارشنبه ۲۴خرداد بازار وضعیت بهتری داشت و در مجموع ۱۹۵ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد. ارزش معاملات خرد به ۷.۸ همت رسید و گروه‌های سرمایه گذاری، کانه فلزی و انبوه سازی بیشترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند. بیشترین خروج پول حقیقی نیز از گروه‌های خودرو، رایانه و بیمه بود. در نیمه دوم بازار تحرک نمادهای منفی بیشتر شد؛ اما در پایان بازار وضعیت مجدداً کمی بهبود یافت. میزان خرید حقوقی نیز ۴۹۰ میلیارد تومان و میزان فروش حقوقی برابر ۳۷۳ میلیارد تومان بود که حکایت از حمایت اشخاص حقوقی دارد.

مسیر بازار در هفته آتی

پیش بینی می‌شود دلار در هفته آتی با توجه به اخبار مثبت برجامی و منفی شدن صندوق طلا در انتهای بازار در محدوده کمتر از ۵۰ هزار تومان نوسان داشته باشد. با توجه به این موضوع انتظار می‌رود نمادهای ریالی عملکرد بهتری نسبت به نمادهای دلاری داشته باشند. در کل می‌توان برای هفته پیش رو، بازاری مثبت را انتظار داشت که در آن، شاخص هم وزن عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل خواهد داشت.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • روند اصلاحی شاخص کل بورس ادامه دارد؟ / هفته آینده کدام نمادها وضعیت بهتری خواهند داشت؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت